×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
اخذ ویزای اربعین برای زائران گیلانی الزامی است

نادر عبدالله‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ بر اساس دستورات صادر شده مقامات کشورمان و برای رعایت قوانین داخلی کشور عراق اخذ ویزای اربعین برای تمام زائران از جمله زائران گیلانی الزامی است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان عنوان کرد:‌ امسال به دستور رئیس‌جمهور اخذ ویزای اربعین برای زائران مشمول تخفیف‌های ویژه شد که قطعاً این اقدام در میزان تقاضای مردم برای شرکت در این اجتماع عظیم تأثیر‌گذار است.

دبیر ستاد اربعین استان گیلان ابراز داشت:‌ با توجه به اقدامات و تمهیدات انجام شده توسط مسئولان کشورمان امسال هیچ ارزی از کشور خارج نخواهد شد بنابراین تمامی امور مربوط به صدور ویزا و مسائلی از این دست به صورت ریالی انجام می‌شود.

عبدالله‌پور خاطرنشان کرد:‌ ستاد اربعین در همه استان‌ها از جمله گیلان به ریاست استاندار از مدت‌ها قبل تشکیل و تمامی کارها و برنامه‌های لازم جهت روان‌سازی و تسهیل در امور زائران نیز در کمیته‌های ویژه یازده‌گانه پیش‌بینی شده است.

وی برخی از این کمیته‌ها را برشمرد و افزود:‌ کمیته فرهنگی،‌ بهداشت،‌ اسکان زائران،‌ حمل و نقل،‌ تغذیه،‌ امنیتی و انتظامی و کمیته اعزام از جمله برخی از این کمیته‌های یازده‌گانه هستند که خدمات لازم را به زائران اربعین ارائه می‌دهند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان ابراز داشت:‌ با توجه به اینکه زائران گیلانی بیشتر مرز مهران در استان ایلام را جهت عزیمت به کشور عراق انتخاب می‌کنند تمهیدات لازم جهت تسهیل در امور سفر آنان از سوی ستاد اربعین استان انجام شده است.

دبیر ستاد اربعین استان گیلان تصریح کرد:‌ امسال حدود 22 هزار سهمیه به گیلان داده شده که در کنار این حدود هفت هزار نفر زائر خارجی نیز برای شرکت در مراسم اربعین از کشورهای روسیه،‌ آذربایجان و حوزه قفقاز به استان وارد می‌شوند.

عبدالله‌پور ضمن توصیه اکید به زائران جهت دریافت ویزای سفر اربعین بیان داشت:‌ از تمامی گیلانیان مشتاق برای حضور در اجتماع عظیم اربعین امسال تقاضا داریم برای جلوگیری از هرگونه مشکلی حتماً نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند.

منبع خبر : تسنیم

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.