×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
ارائه ۴۳۶ قلم دارو و ۵۲ قلم آزمایش با دفترچه بیمه سلامت

علی‌اکبری در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته  رشت با اشاره به اهمیت سلامت در زندگی بشر اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکیدات خاصی به‌سلامت افراد در جامعه دارد ازاین‌رو، با تحت پوشش قرار دادن بسیاری از مردم فاقد پوشش بیمه‌ای، روند درمان آن‌ها را تسهیل بخشیده است.

وی با اشاره به اهمیت وجود مراکز بهداشت در روستاها جهت خدمت‌رسانی به مردم و درمان کم‌هزینه آن‌ها گفت:  نظام ارجاع و پزشک خانواده یکی از دستاوردهای بزرگ و مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای تشکیل پرونده سلامت در طول زندگی افراد با مدیریت سلامت توسط آن‌ها است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان از وجود ۱۷۷ مرکز بهداشت،  ۳۲۶ پزشک خانواده و ۵۵ دندان‌پزشک در مراکز بهداشتی خبر داد و افزود: یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی  این است که درمان را به محل کار و زندگی مردم برده و در بهبودی  ارزان آن‌ها مؤثر باشد.

اکبری با بیان اینکه ۴۳۶ قلم دارو و ۵۲ قلم آزمایش  با دفترچه بیمه سلامت برای بیمه‌شدگان انجام می‌شود بیان کرد: پزشک خانواده به‌عنوان مدیر درمان خانواده تعریف می‌شود تا شرایط جسمی افراد در طول زندگی توسط پزشک خانواده در پرونده شخصی آن‌ها ثبت شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با اذعان به اینکه امروز پزشک خانواده به‌عنوان مدیر درمان خانواده با راهنمایی خود و با تشکیل پرونده سلامت بیماران را هدایت و تسهیل‌کننده درمان آن‌هاست بیان کرد: بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار دفترچه بیمه سلامت صادرشده و بیش از ۲۰۵ هزار نفر به‌صورت رایگان از این دفترچه‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه افراد تحت پوشش بیمه سلامت می‌توانند در شبانه‌روز از طریق سامانه ۱۶۶۶ سؤالات خود را مطرح و به آن‌ها پاسخ داده می‌شود بیان کرد: بیمه سلامت با ۷۱ دفتر پیش‌خوان جهت تسهیل در   چاپ، تمدید و تعویض دفترچه‌های سلامت مردم قرارداد بسته تا مردم با مراجعه به آن‌ها، دفترچه خود را با سهولت بیشتری دریافت کنند.

اکبری با اذعان به اینکه نظام جمهوری اسلامی به حوزه سلامت به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه کشور جهت سلامتی تأکید دارد افزود: درمان جهت سلامت افراد بسیار مهم و حائز اهمیت است چراکه  اگر قرار است کشوری  توسعه پیدا کند  مردم آن باید سالم و عالم باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به آیات و روایات  جهت سلامت مردم افزود: خیلی از بیماری‌ها نیاز به درمان ندارند و  با سبک زندگی همراه باسواد سلامت و افزایش مهارت، می‌تواند بهبود پیدا کند.

وی با تأکید بر اهمیت سلامت غذا در سلامت افراد گفت: اصل خواب‌وبیداری به‌موقع نیز  یکی از اصول مهم سلامتی است که با افزایش مهارت و سواد سلامت می‌توان از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرد.

منبع خبر : فارس

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.