×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
اردوی جهادی یک روزه بیسج جامعه زنان صومعه سرا در تنیان برگزار شد

هر ساله در فصول سال و به مناسبت‌های مختلف شاهد حضور جوانان بسیجی در قالب اردو‌های جهادی و در راستای عملیاتی نمودن فرهنگ جهادی و رفع محرومیت به مناطق مختلف شهری روستایی هستیم.

امروز به مناسبت هفته بسیج و با سرد شدن هوا و نیاز مردم کم برخوردار از حمایت‌های اقتصادی و بهداشتی، سازمان بسیج جامعه زنان صومعه‌سرا، به همراه تیم متخصص پزشکی و فرهنگی خود به روستای تنیان رفت.

معصومه آب بند با اشاره به برگزاری اردوی جهادی یک روزه بسیج جامعه زنان،اظهار کرد: در راستای گفتمان انقلاب که خدمت رسانی به محرومان است، امرز خواهران بسیجی به مناطق محروم تنیان اعزام شدند.

مسئول بسیج جامعه زنان صومعه‌سرا با بیان اینکه کارهای فرهنگی، آموزشی در مدرسه بنت اسد تنیان توسط بسیجیان انجام شد، اظهار کرد: دوخت چادر و مقنعه رایگان، آموزش بافتنی، کوتاهی مو دختران، مشاوره کشاورزی، اهدای کارت هدیه به 70 بی بضاعت و ویزیت رایگان از برنامه‌های این اردوی جهادی بود.

وی با بیان اینکه علاقه خواهران بسیجی برای حضور در فعالیت‌های جهادی بسیار خوب است، اظهار کرد: استقبال از این فعالیت‌های خیرخواهانه نشان از روحیه جهادی و خدمت رسانی در بین بانوان دارد.

آب بند افزود: اردوهای جهادی، شادی را در دل محرومین زنده می‌کند و بسیجیان هم نیز با اشتیاق وشورخاصی در این برنامه‌ها شرکت می کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان صومعه‌سرا گفت: تلاش داریم با اجرای این اردو‌ها کمکی به جامعه بویژه مردم مناطق کم برخودار و محروم داشته باشیم.

سمیه، یکی از بسیجیان این اردوی جهادی که در حال دوخت چادر و مقنعه رایگان برای روستاییان بود، گفت: اردوهای جهادی تمرینی برای زندگی کردن و آموختن و کسب تجربه است.

وی با بیان اینکه امروز همه ما بسیجیان برای رضای خدا به اینجا آمده‌ایم و اجرمان را از شهدا خواستاریم، تصریح کرد: حضور در اردوهای جهادی سعادت می‌خواهد و خوشحالیم که نگاه شهدا روی ما بود تا در این طرح حضور داشته باشیم.

این جوان بسیجی با بیان اینکه هر فرد یک بار هم که شده باید به اردوهای جهادی بیاید، تصریح کرد:اگر خانواده‌ها دریابند که فضای حاکم بر این اردوهای جهادی چگونه است بی‌شک رغبت خود را برای حضور فرزندانشان در این اردوها به جای ثبت نام در کلاس‌های اوقات فراغت، اعلام می‌کنند.

زهرا تیزرو، یکی از مراجعین به مشاوره خانواده با بیان اینکه برگزاری چنین طرح‌هایی در روستاهای محروم حائز اهیمت است، تصریح کرد: مسئولان مربوطه نباید اینگونه برنامه‌ها را فقط مختص به مناسبت‌ها کنند بلکه نیاز است در طول سال چندین بار این برنامه‌ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه دسترسی روستاییان به مشاوره خانواده سخت است و بسیج جامعه زنان باید برای بانوان روستایی ماهی یک بار چنین کلاس‌هایی را برگزار کند، خاطرنشان کرد: مطمئنا با حضور مشاوره خانواده در بین بانوان روستایی شاهد کاهش طلاق بین زوجین می‌شویم.

خدیجه تیزرو یکی دیگر از جوانان تنیانی با بیان اینکه برگزاری اینگونه برنامه‌ها سبب دلگرمی روستاییان می‌شود، اظهار کرد: مراجعه افراد سالمند به پزشک، حضور جوانان و نوجوانان برای یادگیری کاموا بافی و خدمات دیگری که در این مکان انجام شد، خوشحال کننده بود.

وی با بیان اینکه تنیان از روستاهای محروم شهرستان صومعه‌سرا است، افزود: دسترسی روستاییان به پزشک، خیاطی، مشاوره خانواده و … بسیار کم است و با برگزاری چنین طرح‌هایی خوشحالی را به خانه روستاییان می‌آوریم.

زینب رجبی، پیرزن تنیانی با بیان اینکه امروز برای مراجعه به پزشک به این مدرسه آمده‌ام، گفت: وقتی پزشکان کار مرا راه انداختند لبخند رضایت بر لبانم نشست.

وی با بیان اینکه دعای خیر ما مردمان روستای محروم همیشه پشت سر جهادگران است، تصریح کرد: جهادگران با حضور خود در روستایمان سبب خرسندیمان شدند.

گفتنی است؛ اردوهای جهادی حرکتی است که در روزهای نخست انقلاب با عنوان بسیج سازندگی نمود پیدا کرد و اکنون بسیجیان، جوانان و … همچنان برای محرومیت زدایی از چهره روستاها در مناطق محروم حضور پیدا می‌کنند.

گزارش/مائده فلاحتکارضیابری

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.