×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
افزایش قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین/ هبوط فرهنگ اسلامی در کشور

با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی قیمت بلیت اتوبوس در کشور افزایش یافت که این موضوع نشان از هبوط فرهنگ اسلامی در این کشور دارد.

هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم، مردم آماده عزاداری برای شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(علیه‌السلان) و یاران با وفایشان می‌شوند و هر روز که به روز تاسوعا و عاشورا نزدیکتر می‌شویم ارادت مردم نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(علیه‌السلام) بیشتر می‌شود.

بعد از اتمام عاشورا مردم خود را کم کم برای مشرف شدن به زیارت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) در روز اربعین حسینی آماده می‌کنند و پیر و جوان و کودک و بزرگ سر از پا نمی‌شناسند تا خود را برای این راهپیمایی عظیم جهانی آماده کنند.

هر سال شاهد افزایش چند برابری زائرین اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) در روز اربعین هستیم و مردمان مهمان‌نواز عراق در این ایام تمام داراییشان را در اختیار زوار قرار می‌دهند.

از کودک خردسال که سبد به دست دارد و نان بربری را تکه تکه کرده و به دست زائران می‌دهد تا پیرزنی که با یک موکت بر سر خیابان می‌خوابد تا بتواند از مهمانان امام حسین(علیه‌السلام) در منزل کوچکش پذیرایی کند.

در ایام اربعین هر که هر چه دارد می‌آورد تا بتواند سهم کوچکی در پذیرایی از زوار حسینی داشته باشد، مردمانی خونگرم که هر چه از خوبیشان بگوییم کم است.

اما از آن سو در این طرف مرز و در کشور خودمان که دم از فرهنگ اسلامی ناب محمدی(صلی‌الله علیه و آله وسلم) می‌زنیم، مسئولان امر به جای اینکه کارها را برای سفر مسافران اربعین حسینی به کشور عراق سهل‌تر کنند، بر عکس سنگ‌اندازی‌هایشان شروع شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت؛ معتقدم قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین برای مقاصد شهرهای مرزی با عراق باید 2 برابر قیمت روزهای عادی افزایش یابد.

این سخن چه چیزی را می‌رساند؟ به فکر اقتصاد کشور بودن؟ به فکر درآمد بالای رانندگان؟ خیر، این خبر به مردم گوشزد می‌کند که بحث فرهنگی در کشور روز به روز در حال هبوط است و فکری هم به حال آن نمی‌شود.

این یک خط خبر، خبری از عمق هبوط فرهنگ اسلامی در جامعه و دولت ماست. وقتی این خطر را بهتر درک می‌کنیم که تفاوت‌های اربعین در بین عراق و ایران را مورد مقایسه قرار دهیم.

انتظار می‌زود دولت تدبیر و امید با عشق مردم به اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) کاسبی نکند و به جای سنگ‌اندازی، این سفر را برای ارادتمندان به اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) سهل‌تر نماید.

یادداشت/مائده فلاحتکار ضیابری

 

پایگاه خبری میرزا کوچک نیوز: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.