×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
امروز روز رویش انقلاب و آغاز حرکت انقلاب اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری میرزا کوچک نیوز به نقل از تسنیم:حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد قیام خونین 15 خرداد در مسجد شهدای گمنام سپاه قدس گیلان در رشت اظهار داشت: خدا را شاکریم توفیق یافتم در این روزهای طلایی در خطه سلحشوران استان گیلان حاضر شوم.

نماینده ولی فقیه در سپاه درباره ریزش و رویش‌ها در انقلاب امام خمینی (ره) بیان داشت: ما در چهار، پنج مورد در بعد از انقلاب اسلامی رویش و ریزش داریم.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در یک زمان انقلابی بدرخشد گفت: ممکن است در زمانی دیگر انقلاب به بیراهه بکشد و سقوط کند و ممکن است امتی در یک دوره بدرخشد و در دوره دیگر این عزت را از دست بدهد و راه ذلت و خواری را در پیش بگیرد.

سعیدی سومین موضوع مشمول رویش و ریزش را خواص عنوان کرد و افزود: ممکن است شخصیت‌هایی در یک دوره از تاریخ بدرخشند ولی در مسیر حرکت دچار لغزش و آفت شوند و از مسیر خارج شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه ممکن است یک جامعه در یک دوره از زمان بدرخشد ابراز داشت: در طول زمان حتی ممکن است اعضای جامعه سقوط کنند و به افول برسند.

وی دولت‌ها را نیز مشمول ریزش و لغزش دانست و خاطرنشان کرد: دموکراسی یک شمشیر دو لبه است که ممکن است در یک دوره در جهت اعتلا گام بردارد و در دوره دیگر زمینه لغزش را فراهم کند.

سعیدی با بیان اینکه دیروز سالروز رحلت امام خمینی(ره) و روز رویش رهبری جدید مقام معظم رهبری بود اذعان داشت: امروز روز رویش انقلاب و آغاز حرکت انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه امروز در مقطع حساسی قرار داریم تاکید کرد: در طول بیش از هزار سال تاریخ غیبت و 38 سال انقلاب اسلامی هیچ موقع حساسیت انقلاب مانند امروز نبوده است.

وی با اشاره به اینکه هر رویش برای بقا به الزاماتی نیاز دارد و اگر مردم و جامعه به الزامات انقلاب توجه نکنند انقلاب به افول پیش می‌رود، گفت: اگر دقت نکنیم و به حساسیت‌ها و وظایف بی‌توجه باشیم، انقلاب ما ممکن است با چالش‌های انقلاب پیشین روبه‌رو شود.

سعیدی با تاکید بر اینکه باید تا آخر خط در مسیر انقلاب اسلامی قرار بگیریم عنوان کرد: نباید از خط انقلاب خارج شویم و باید هوشیار باشیم دشمن در ما نفوذ نکند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه انقلاب به گذشت و فداکاری نیاز دارد ابزار داشت: انقلاب ما حاصل خون شهدا است و برپایه کرامت انسان‌ها شکل گرفته است.

سعیدی به ضرورت صبر و همراهی در مسیر انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: دشمن تحریم‌ها را به این دلیل گذاشته است که مقاومت و صبر ملت ما را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب‌های گذشته دچار سقوط و لغزش شدند تصریح کرد: اگر ائمه اطهار(ع) و جهادشان نبود اثری از بعثت پیامبر(ص) باقی نمی‌ماند و انقلاب اسلامی ما نیز قانون و الزاماتی دارد که باید آن را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه جامعه اسلامی در زمان پیامبر(ص) دچار انحراف شده بود افزود: جامعه اسلامی نیز ممکن است دچار لغزش و انحراف شود و جامعه نباید آسیب‌پذیر شود.

وی با بیان اینکه خواص جامعه اسلامی همواره در معرض خطر فکری هستند گفت: در زمان پیامبر(ص) طلحه و زبیر دچار انحراف شدند و سقوط کردند و مشکلات زیادی را برای جامعه اسلامی درست کردند و اگر ائمه(ع) نبودند چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ایران را بزرگترین رویش پس از بعثت پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی ما در تاریخ بی‌نظیر است و نمونه مشابهی در دنیا ندارد.

سعیدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در طول دوران رهبری همواره با صلابت و هوشمندی انقلاب را مدیریت کردند اظهار داشت: انقلاب محکم سرجای خودش ایستاده است ولی بقای انقلاب الزاماتی دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه برخی کاندیداها حرفی در انتخابات زدند که از واقعیات و انصاف به دور بود ابراز داشت: این کاندیداها جواب خدا را چگونه می‌خواهند بدهند و چگونه می‌خواهند در آخرت پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه رویش در خواص انقلاب اسلامی زیاد بوده است گفت: بعد از رحلت امام خمینی(ره) در خواص دچار ریزش بودیم و در ماجرای فتنه 88 شعار نه غزه نه لبنان سر دادند در حالی‌که جماعتی شعار خط امام می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه عبور از مردم سالاری دینی به دموکراسی غربی یک ریزش است بیان داشت: در دموکراسی غربی تهمت, دروغ و حیله وجود دارد و پول و زور و رقیب هراسی در این دموکراسی در جریان است.

سعیدی با بیان اینکه اگر بچه‌های سپاه نبودند منافقان سر برخی آقایان را می‌بریدند گفت: چه‌طور حاج قاسم سلیمانی امروز مقابل داعشی‌ها قهرمان است و چه طور کسانی که دهه 60 مقابل داعشی‌های زمان قرار گرفتند را زیر سوال می‌برند.

وی اخلاقیت و اعتدال را یکی از مولفه‌های انقلابی‌گری دانست و خاطرنشان کرد: مشکل عمده ما سکوت خواص است و این سند 2030 قطعاً از کاپیتولاسیون خطرناک‌تر است و اخلاق‌زدایی از نظام آموزش و پرورش است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه میلیون‌ها جوان و زن به انقلاب پیوستند اذعان داشت: این‌ها افتخارات ما است که جوانان به انقلاب و مقام معظم رهبری گرایش دارند و متاسفانه در جامعه دچار ریزش هستیم و اگر به فکر نباشیم باخته‌ایم.

سعیدی تغییر نگرش در مسئولان عالی رتبه و نمایندگان مجلس را خواستار شد و افزود: بار خود را نباید بر دوش شورای نگهبان بیندازیم و امروز 4 نهاد به‌وسیله مردم انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یک نماینده می‌گوید “تا کی باید علیه فتنه حرف بزنیم” اذعان داشت: اگر این چنین بود آیه “تَبَّتْ یَدَا أَبِی لَهَبٍ وَتَبَّ” در قرآن باید حذف می‌شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه گرایش به عوامل غرب‌گرا را یکی از عوامل لغزش عنوان کرد و افزود: برخی تمایل دارند به افرادی رای دهند که تمایل به افکار غربی دارند و این موارد تقصیر شورای نگهبان نیست.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.