×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
بازآفرینی شهری توسعه همه جانبه ارتقای کیفیت زندگی است

«محمد صفری» عصر امروز(چهارشنبه، 26تیر) در جلسه بازآفرینی شهری که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بازآفرینی شهری در واقع یک توسعه همه جانبه برای ارتقای کیفیت زندگی است.

کارشناس بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان افزود: بازآفرینی شهری در کشورهای اروپایی از دهه 1970 آغاز شده و در کشور ما هم چند سالیست آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای بازآفرینی شهری پنج پهنه را تعریف کرده‌اند، گفت: بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیرمسکونی، تاریخی، پیشینه روستایی و دارای کاربری جزء پنج پهنه هستند که در حال حاضر بر روی سه مورد نخست متمرکز شده‌اند.

صفری، یکی از اهداف بازآفرینی شهری و احیاء بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری را مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و بناها در برابر زلزله و سایر بلایای طبیعی دانست.

کارشناس بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای احیاء بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: اعمال تخفیف 50 درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌ها برای اراضی و املاک واقع در محدوده مصوب بافت فرسوده، اعطای تسهیلات مالی به ازای هر واحد مسکونی 400میلیون ریال را از جمله این تدابیر عنوان کرد.

منبع خبر : شبستان

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.