×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
بدون کپسول اکسیژن هیمالیا را فتح کردم

آرمان حداد عصر با اشاره به کسب مدال برنز در سال 96 اظهار کرد: پس از فتح قله 8047 برودپیک در کشور پاکستان که یکی از 14 قله بالاتر از 8 هزار متر جهان است، موفق شدم مدال برنز کسب کنم.

وی گفت: صعود به قله برودپیک بدون استفاده از کپسول اکسیژن اتفاق افتاد که تعداد کمی از کوهنوردان این توانایی را دارند. این صعود در 53 روز اتفاق افتاد.

حداد با اشاره اهتزاز پرچم سپیدرود در قله برودپیک تصریح کرد: خیلی اهل فوتبال نیست لیکن به خاطر مرحوم پدرم عباس حداد که یکی از بازیکنان تیم سپیدرود از زمان تأسیس این تیم (سلامت بخش) بوده است و همین‌طور هواداران سپیدرود، پرچم این تیم را در فتح قله برودپیک با خود به همراه بردم.

تنها گیلانی تاریخ که موفق به فتح هیمالیا شده است در مورد هزینه‌های یک صعود بیان کرد: هزینه هر صعود به قله‌های بالای 8 هزار متر، بین شصت‌تا صد میلیون تومان هزینه دربر دارد که سنگین است.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری رشت از سال 87 تاکنون، حامی و اسپانسر اصلی بنده بوده و اداره کل ورزش و جوانان نیز به‌صورت جزئی در برخی سال‌ها کمک‌هایی کرده است. مضاف بر این، در برخی سال‌ها اسپانسرهای جانبی نیز داشته‌ام.

حداد با اشاره به شش فتح مهم در سال 96 گفت: صعود به چهار قله با ارتفاع بیش از 8 هزار متر و دو قله با ارتفاع بیش از 7 هزار متر بخشی از فتوح مهم من در سال 96 می‌باشند.

تنها نماینده ایران برای فتح قله نپال تصریح کرد: برای فتح قله 8167 متری دوالاگیرى در نپال دعوت‌شده‌ام و امیدوارم فتح بزرگ دیگری در کارنامه‌ام بر جای بگذارم. اگر حمایت دائمی از ورزشکار وجود داشته باشد نیازی نیست درگیر اسپانسر و مسائل جانبی باشیم. تمرینات کوهنوردی سخت و طاقت‌فرسایند و تمرکز و قدرت بالایی را می‌طلبد.

حداد با اشاره به اینکه نحوه تمرینات و تغذیه در فتح قله‌های بالاتر از 8 هزار متر متفاوت از سایر قله‌ها است اظهار کرد: در ارتفاعات بالا، کمبود اکسیژن باعث ایجاد اختلال در بدن می‌شود و مکانیزم بدن را تغییر می‌دهد، به همین دلیل نیاز است از مواد و تغذیه خود کوهنوردی استفاده شود.

منبع خبر : فارس

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.