×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
برنامه فرهنگی نوروزی اوقاف گیلان، مردم را بیشتر با وقف آشنا کرد

دکتر سید کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار روز گذشته خود با مدیرکل اوقاف گیلان اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه گیلان نسبت به گذشته پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است.

وی گفت: اداره کل اوقاف گیلان همزمان با سراسر کشور در ایام نوروز برنامه‌های فرهنگی خوبی را در بقاع متبرکه برگزار کرده که این طرح‌ها توانسته بسیاری از مردم را با اوقاف و نهاد وقف آشناتر کند.

دلخوش با بیان اینکه اوقاف امروزه در بخش‌های عمرانی هم خوب ورود کرده است، گفت: سازمان اوقاف برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از کالای ایرانی، اقتصاد و اشتغال گام‌های موثری برداشته است.

 وی اعلام کرد: سازمان اوقاف زمین‌های وقفی را که در اختیار دارد با رعایت حقوق واقف، مصلحت وقف و حقوق مردم در حال عمل به وقف است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس خاطرنشان ساخت: اوقاف گیلان در ساماندهی بقاع متبرکه و وقف‌های خاص و عام  اوقاف عملکرد بسیار خوبی داشته است.

وی تاکید کرد: لازم است مردم بیشتر با فعالیت‌های اوقاف آشنا شوند و بر همین اساس باید برنامه ریزی‌های بیشتری انجام شود.

دلخوش با بیان اینکه باید مجلس و دولت در حمایت از اوقاف همراه تر شوند، گفت: مجلس می‌تواند در مقاطع مختلف مانند تعیین بودجه و تصویب قوانین با همراهی خود به اوقاف کمک بیشتری کند.

 وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در اوقاف گیلان، گفت: در استان براساس توانی که وجود دارد اوقاف دارد کارش را به درستی انجام می‌دهد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس اذعان کرد: همایش‌های مختلف برای جلب کمک خیران و مردمی که از اوقاف دور هستند می‌تواند موثر باشد.

وی با اعلام اینکه در کمیسیون اقتصادی مجلس جلسات متعدد با موضوع وقف داشتیم و قوانینی نوشته شده است، گفت: برای وقف در کمیسیون اقتصادی کارگروه تعیین شده است.

دلخوش یادآور شد: در دوره کنونی زمینه فعالیت بیشتر با موضوع وقف فراهم است و با برنامه ریزی در حال تقویت آن هستیم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس اظهار داشت: دولت و مجلس باید در تجهیز ادارت، تحقق اهداف وقف و منابع درآمدی وقف با در نظر گرفتن امکاناتی به سازمان اوقاف و نهاد وقف کمک کنند.

منبع خبر : شبستان

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.