×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024
برگزاری دومین جشنواره خرمن در روستای واقع دشت صومعه‌سرا

علیرضا مهرگان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا در گفت‌وگو با خبرنگار میرزاکوچک نیوز با اشاره به برگزاری جشن خرمن، اظهار کرد: این جشنواره همزمان با پایان برداشت برنج درقالب «جشن خرمن» برگزار تا تجلیلی از تلاش‌های یکساله شالیکاران سخت کوش صومعه‌سرایی باشد.

وی افزود: هدف اصلی این جشنواره به نوعی شناساندن ظرفیت بالای تولید و فرآوری برنج ارگانیک است واینکه شهرستان صومعه‌سرا به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید برنج در گیلان باید بیشتر شناسانده شود.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا گفت: در گذشته بزرگان ما شکرگزاری برداشت برنج را به صورت دسته جمعی همراه با آیین‌های ویژه به اجرا در می‌آوردند و اکنون جشنواره خرمن در واقع سپاس از نعمت‌های پروردگار و تشکر از خالق به پاس برکت هزار دانه برنج است.

مهرگان با بیان اینکه جشنواره خرمن همراه با بازی‌های بومی و محلی برگزار می‌شود، تصریح کرد: جشنواره‌ها سبب می‌شوند تا شور و نشاط قابل توجهی در سطح مردم ایجاد شود و این جشنواره‌ها از جنبه توسعه گردشگری و توریسم کشاورزی نیز برکاتی برای شهرستان به ارمغان می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: دومین جشنواره خرمن و بازی‌های بومی و محلی روز یکشنبه(18شهریور) در دبستان  شهید میرزاد زارع روستای واقع دشت ساعت 16:30 تا 20 برگزار می‌شود که از عموم مردم استان گیلان دعوت می‌شود تا در این جشنواره حضور به عمل رسانند.

 

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.