×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
به دنبال کارت گم‌ شده

نحوه مسدود کردن کارت بانکی گم شده یا به سرقت رفته

در ساعات اداری می‌توانید به نزدیک‌ترین شعبه بانک صادرکننده کارت بانکی مراجعه و درخواست ابطال قبلی و صدور کارت جدید را نمایید. اما در ساعت های غیر اداری چهار راه دارید:

روش اول: تماس با تلفن گویا

می‌توانید از طریق تماس با تلفن گویای بانک صادرکننده کارت، اقدام به سوزاندن کارت کنید. برای این کار، پس از برقراری ارتباط باید مشخصات شخصی و کارت بانکی را به کارشناس مربوطه ارائه دهید و پس از آن درخواست انسداد کارت تایید می‌شود.

شماره تلفن گویا بانک‌های مختلف:

روش دوم: مراجعه به دستگاه عابر بانک

سریع‌ترین راه برای سوزاندن کارت عابر بانک مراجعه به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز و انجام مراحل زیر است:

مرحله اول: دکمه ثبت را فشار دهید.
مرحله دوم: گزینه مسدود کردن کارت را انتخاب کنید.
مرحله سوم: شماره کارت خود را وارد کنید.
مرحله چهارم: رمز کارت را وارد کنید.

در این صورت بدون در دسترس داشتن کارت مفقودشده یا به سرقت رفته کارت عابر بانک خود را مسدود کنید.

روش سوم: سامانه همراه بانک

همراه بانک یکی دیگر از روش‌هایی است که برای سوزاندن کارت عابر بانک مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرعت‌ بالا، دقت در انجام درخواست و امنیت بالا باعث شده است تا کاربران زیادی برای انجام فرایندهای بانکی خود در 24 ساعت شبانه‌روز از همراه بانک استفاده کنند. کاربران از این طریق می‌توانند با انتخاب گزینه خدمات و سپس ابطال کارت‌بانکی، به راحت‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن نسبت به سوزاندن کارت‌ بانکی خود اقدام نمایند. پس از ابطال کارت می‌توانید با همراه داشتن دفترچه حساب و کارت ملی به بانک مربوطه مراجعه کرده و برای درخواست کارت جدید اقدامات لازم را انجام دهید.

روش چهارم: اینترنت بانک

سایت اینترنتی برخی از بانک‌ها امکان مسدود کردن کارت‌بانکی را فراهم کرده‌ است. تنها کافی است با مراجعه به وب‌سایت بانک موردنظر + خدمات الکترونیک + بانکداری اینترنتی + مسدود نمودن حساب یا کارت (با واردکردن شماره کارت، رمز دوم، کد امنیتی CVV2 و تاریخ انقضای کارت)، کارت‌بانکی خود را باطل ‌نمایید.

در صورت ضبط کارت‌ بانکی توسط دستگاه خودپرداز چه اقدامی انجام دهیم؟

ضبط و یا در اصطلاح عامیانه خورده شدن کارت توسط دستگاه خودپرداز به دو دلیل اتفاق می‌افتد. یک دلیل واردکردن رمز اشتباه بیش از سه بار است و علت دیگر گذشتن تاریخ انقضای کارت. اگر کارتتان گیر کرد:

– به‌هیچ‌عنوان از دیگران کمک نگیرید و از دادن رمز خود به افراد خواهانِ کمک خودداری کنید.
– در صورت گیرکردن کارت در ساعات اداری به بانک خودپرداز مربوطه مراجعه کرده و کارتتان را دریافت کنید.
– اگر کارت در غیر ساعات اداری در دستگاه خودپرداز ضبط شد، دسترسی به کارت در آن لحظه امکان‌پذیر نخواهد بود و باید روز بعد به همراه‌ کارت شناسایی و رسیدی که دستگاه در قبال ضبط کارت به شما می‌دهد، به بانک مراجعه کنید و کارت خود را دریافت نمایید.
– بعد از ضبط کارت، صبر کنید تا نفر بعدی هم از دستگاه استفاده کند و بعد آنجا را ترک کنید، اگر فردی به دستگاه خودپرداز مراجعه نکرد کمی از دستگاه دور شوید و به مدت چند دقیقه دستگاه و مراجعین بعدی را به‌دقت زیر نظر بگیرید تا از سرقت کارت خود جلوگیری کنید.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.