×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
تأیید صلاحیت ۳۳۵ داوطلب نمایندگی مجلس در گیلان

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: صلاحیت ۹۴ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های اجرایی تائید شد و ۳۳۵ داوطلب نمایندگی مجلس در گیلان تایید صلاحیت شدند.

به گزارش پایگاه خبری میرزا کوچک نیوز، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری گیلان، محمد احمدی‌پور اظهار داشت: صلاحیت 335 نفر معادل 94 درصد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های اجرایی گیلان تائید شد.

وی با اشاره به رد صلاحیت 23 نفر در این هیئت‌ها گفت: نقص مدارک تحصیلی، دلیل رد بیش از یک سوم این افراد است علاوه بر افراد رد صلاحیت شده 9 نفر از داوطلبان نیز انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات با بیان اینکه اعلام اسامی رد صلاحیت شدگان به‌صورت کتبی و محرمانه از سوی فرمانداران به داوطلبان اعلام می‌شود، بیان کرد: فرمانداران و هیئت‌های اجرائی طبق قانون موظفند دلایل رد صلاحیت را به داوطلبان اعلام کنند.

وی با بیان اینکه بررسی این صلاحیت‌ها قطعی نیست و مراحل دیگری نیز دارد، تصریح کرد: از رسانه‌ها می‌خواهم نسبت به درج اسامی افراد رد صلاحیت شده اقدام نکنند چرا که جرم محسوب می‌شود و حق پیگیری قانونی توسط این افراد وجود دارد.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه در دوره‌گذشته حدود 28 درصد داوطلبان در هیئت‌های اجرایی رد شدند، افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مراتب رد صلاحیت به داوطلبان امروز توسط فرمانداران مراکز حوزه‌‌های انتخابیه اعلام شد.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده در صورت داشتن اعتراض  از تاریخ 16 تا 19 دی ماه فرصت دارند به هیئت نظارت استان که در فرمانداری رشت مستقر است مراجعه کنند و شکایت خود را تحویل دهند.

وی تصریح کرد: رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیئت نظارت استان و اظهار نظر درباره صلاحیت تمام داوطلبان پس از کسب نظر هیئت مرکزی نظارت و اعلام آن به فرماندار به مدت 7 روز از تاریخ 20 تا 26 دی ماه انجام می‌شود.

احمدی‌پور گفت: از تاریخ بیست هفت دی ماه تا شانزدهم بهمن ماه نیز مهلت دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان درباره تمام داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور است.

وی اظهار کرد: از هفدهم تا نوزدهم بهمن نیز شکایت داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تأیید شده‌اند اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان دارد انجام می‌شود و از تاریخ بیستم تا بیست و ششم بهمن نیز به شکایات این داوطلبان توسط شورای نگهبان رسیدگی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات گفت: بیست و هفتم بهمن ماه اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور انجام می‌گیرد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.