×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران در صومعه سرا

به گزارش خبرنگار میرزاکوچک نیوز، سجاد پورموسی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صومعه سرا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: شرکت تعاونی توسعه و عمران در این شهرستان در حال تاسیس است.

 

وی با بیان اینکه این شرکت تعاونی در آذرماه سال 1389 در مجلس  شورای اسلامی به تصویب رسید، افزود: با توجه به تکلیفی که قانون گذار برای دولت گذاشته بود در شهریور 91 اساس نامه شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستانی در هیئت وزیران به تصویب رسید.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صومعه سرا با اشاره به اینکه اساس نامه شرکت تعاونی توسعه و عمران با تمام شرکت های تعاونی فرق دارد، گفت: اساس نامه این تعاونی در هیئت وزیران مصوب شده و دارای 4 قانون است.

پورموسی با اشاره به قوانین این تعاونی، تصریح کرد: تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی، قانون اصلاح مفادی از برنامه چهارم توسعه، قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 و قانون تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستانی از قوانین این اساس نامه است.

وی با بیان اینکه این شرکت تعاونی اهداف خاصی را دنبال می‌کند که یکی از آن اهداف ها افزایش رشد و توسعه شهرستانی است، خاطرنشان کرد: سیاست هایی که دولت در بخش اشتغالزایی دارد این شرکت برای مردم شهرستان اشتغالزایی می کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صومعه سرا اظهار کرد: سوق دادن منابع مردمی به سمت شرکت توسعه عمران از دیگر اهداف این تعاونی است و نیم درصد مردم شهرستان برابر با 625 نفر را شامل می شود و تا کنون بیش از 550 نفر ثبت نام کرده اند.

پورموسی با بیان اینکه پروژه های عمرانی که در شهرستان اجرایی می شود اولویت نخست با این شرکت است، افزود: سود و منفعتی که این شرکت می کند را در بین سهامداران تقسیم می کند.

وی با بیان اینکه سهامداران در این شرکت باید متولد، ساکن و یا شاغل شهرستان صومعه سرا و بالای 18 سال باشد، گفت: همه هم و غم دولت این است که این شرکت تعاونی ثبت شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صومعه سرا تصریح کرد: شرکت تعاونی توسعه و عمران در کلیه حوزه ها می تواند ورود کند و پروژه هایی که می خواهد واگذار شود اولویت نگاری می کند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.