×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
تالاب باید سبب توسعه، گردشگری و اشتغال باشد

به گزارش میرزاکوچک نیوز،حدود یک ماه گذشته چند تن از خبرنگاران شهرستان صومعه‌سرا با حضور در روستای سیاه درویشان و گزارش میدانی از مشکلات این روستا، خبری را در خبرگزاری شبستان و دیگر پایگاه‌های خبری تحلیلی به ثبت رساندند.

اکنون بعد از گذشت چند هفته و برگزاری نشست خبری ۴ خبرنگار شهرستان صومعه‌سرا با فرماندار این شهرستان، علت مشکلات عدیده در روستای سیاه درویشان را مطلع شده و در ادامه خبر به آن می‌پردازیم؛

مهندس علی فتح‌اللهی، فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه خبرنگاران باید مشکلات مردم را منعکس کنند، اظهار کرد: اصحاب رسانه علاوه بر ردیف کردن لیست مشکلات، باید به کارهای انجام شده هم توجه داشته باشند.

وی افزود: باید کارهایی در طول انقلاب اسلامی برای مردم انجام شده به سمع و بصر مردم برسد تا امیدواری در آنها ایجاد شود و نسبت به نظام و انقلاب دلسرد نشوند.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه در وهله نخست ما باید ساز و کار قانونی را تعرفه کنیم، گفت: ما باید بتوانیم فرایندی را در شهرستان فراهم کنیم که نگرش گردشگری در سیاه درویشان از بین نرود.

فتح‌اللهی با بیان اینکه تعامل بین دستگاه قضا و مجموعه اجرایی شهرستان یک تعامل خوب در چهارچوب ضوابط بوده است، تصریح کرد: ارتباطات تنگاتنگی از نظر ساختاری بین شورای تامین و دستگاه وجود دارد که در بحث ایجاد سرمایه گذاری و زمینه بستر مناسب برای حمایت از سرمایه گذار کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در راستای صنعت گردشگری در سیاه درویشان پیشنهادهای کارشناسانه خیلی خوبی را داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: اکنون باید فکری به حال آن رسوباتی که وجود دارد شود و دیگر اینکه باید جلوی رسوبات گرفته شود.

فرماندار صومعه‌سرا اظهار کرد: در شاندرمن با هماهنگی گروه جایکا طرحی برای نخستین بار در ایران، ظرف ۳ تا ۴ ماه برای آبخیزداری و یکی از مراکز اصلی رسوبات صورت گرفت که جوابگو و زودبازده بود.

فتح‌اللهی افزود: گام بعدی این است که با توجه به محدودیت‌های اعتباری و اجرایی، باید شرکت‌ها را وارد عرصه کنیم تا شرکتی که اعلام آمادگی کرده، بیل شناور آورد و در قالب ساماندهی رودخانه‌ها این کارها انجام شود.

تالاب باید سبب توسعه، گردشگری و اشتغال باشد

وی با بیان اینکه نگرش استاندار گیلان این است که تالاب باید سبب توسعه، گردشگری و اشتغال باشد، گفت: ما باید از این موهبت به درستی استفاده کنیم و برای روستاییان شرایط و بستر اقتصادی را فراهم کنیم.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه ما باید علاوه بر حفظ تالاب، گردشگری را توسعه دهیم، تصریح کرد: اگر قرار است در تالاب سرمایه گذری انجام شود، باید شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم که سرمایه‌گذار محل مناسبی را برای گردشگر فراهم کند.

فتح‌اللهی با بیان اینکه شرایط حضور استاندار در منطقه سیاه درویشان و سلکه، هفت دغنان و شهرک صنعتی را فراهم خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: برخی از اتفاقات اثرات خود را در چند سال و یا چند ماه بعد خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه باید شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم که تعداد مناطق گردشگری ظرف چند سال به چند برابر افزایش پیدا کند، اظهار کرد: یکی از اساسی ترین پیگیری‌ها بحث تالاب و مشکلات در رابطه با آن است.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه طی دو سال گذشته و امسال بخاطر آبرسانی مزارع کشاورزی، چندین کیلومتر در رودخانه‌های مختلف لایروبی کرده‌ایم، افزود: اگر این اتفاق رقم نمی‌خورد، اکنون مشکلات از وضع کنونی بدتر بود.

فتح‌اللهی با اشاره به سنگ چینی رودخانه‌ها، گفت: شهرستان صومعه‌سرا تقریبا دارای ۱۰ رودخانه بزرگ، کوچک، وحشی و پر حجم است، دیواره چینی در طول این رودخانه‌ها نظر خوبی است، اما اعتبارات ما جوابگوی این طرح نیست.

وی با بیان اینکه در جاهایی که موقعیت فراهم شود سنگ چینی رودخانه انجام خواهد شد، تصریح کرد: در رودخانه ازگم و اباتر سنگ چینی در حال انجام است و در رودخانه ضیابر هم این کار انجام خواهد شد.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به بیمه مزارع و استخرها، خاطرنشان کرد: باید برخی از موارد به ما منعکس شود و حتی بحث مربوط به بنزین قایق‌ها را هم باید به ما اطلاع می‌دادند.

فتح‌اللهی با بیان اینکه قایق‌ها در وهله نخست باید مجوز قایقرانی داشته باشند تا بتوان آن را به مرکز سوخت معرفی کنیم، اظهار کرد: گروه‌های متعددی به توریست‌ها خدمات می‌دهند که بنادر و کشتیرانی باید صلاحیت این افراد را تایید کنند تا به آنها مجوز بنزین دهند.

وی افزود: بنادر و کشتیرانی مجوز فعالیت گردشگری را برای قایقران‌ها صادر می‌کند، که اگر آنها این مجوز را داشته باشند و به ما ارائه دهند می‌توانیم مکاتبه کنیم با شرکت نفت و سوخت مورد نیازشان را دریافت کنند.

ایجاد مناطق گردشگری جدید و بستر مناسب برای گردشگری در تالاب انجام خواهد شد

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه ایجاد مناطق گردشگری جدید و بستر مناسب برای گردشگری در تالاب انجام خواهد شد، گفت: در خصوص بیمه مزارع و استخر روستای سیاه درویشان و عدم برق استخر و مشکلات مربوط به آن را پیگیری خواهیم کرد.

فتح‌اللهی تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی صومعه‌سرا، تردد بیش از ۶۰ درصد مردم و مسافران در این شهرستان فراهم است، باید مناطق گردشگری را تقویت و نسبت به ماندگاری مسافر در شهرستان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اجازه ایجاد بازارچه در ورودی شهرک صنعتی از تهران صادر شده و مقدمات کار برای تغییر و تحولات زمین در حال اجراست، خاطرنشان کرد: ایستگاه هلال احمر و برپایی بازارچه تحول خوبی در منطقه به وجود خواهد آورد.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه منابع طبیعی در زمینه هفت دغنان و منطقه گسکر اعلام آمادگی کرده که این اراضی را به میراث فرهنگی واگذار کند، اظهار کرد: در خصوص منطقه تنیان سرمایه گذارانی از ایرانیان مقیم خارج از کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

فتح‌اللهی با بیان اینکه منطقه‌ای در نرگستان، سرمایه گذار بخش خصوصی ورود کرده و منطقه زیبایی گردشگری را برای اسکان گردشگران فراهم خواهد کرد، افزود: محدودیت‌ها ما را مجاب می‌کند که بهترین تصمیمات را بگیریم تا بهترین استفاده را از آن داشته باشیم.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.