×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
تعلیم و تربیت عبادت است

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: معلمی شغل انبیاء و تعلیم و تربیت عبادت محسوب می‌شود.

به گزارش میرزا کوچک نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صدیقی در”همایش نیک اندیشان، تجلیل از بازنشستگان فرهنگی گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا” که به همت شهرداری و شورای اسلامی این بخش در مجتمع میرزاکوچک برگزار شد، به جایگاه والای معلمین اشاره و اظهار کرد: نقش اثرگذار و جایگاه والای معلمین در توسعه و پیشرفت کشور بر هیچکس پوشیده نیست و تکریم مقام معلم وظیفه همگان است.

وی معلمی را شغل انبیاء دانست و با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) خاطرنشان کرد: هرکس کلمه‌ای به من بیاموزد مرا بنده خویش کرده است که نشان از اهمیت نقش معلمان است.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به جایگاه معلمان در آموزه‌های دینی گفت: تجلیل از معلمان تجلیل از خوبی‌ها و کرامات است.

امام جمعه صومعه‌سرا در پایان اظهار کرد: تعلیم و تربیت یک عبادت محسوب می‌شود.

دکتر حسین اسماعیل‌پور فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه مبنای توسعه فرهنگی و مطالعات توسعه شهرستان بخش میرزاکوچک است، افزود: معلمی یک حرفه نیست بلکه هنر است و تربیت نیروی خلاق و کارآمد بزرگترین هنر یک معلم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش فرهنگیان در وقایع شهریور 20، دهه 50، انقلاب اسلامی، جنگ، سازندگی، انقلاب فرهنگی و…تصریح کرد: معلمین در طول تاریخ کشور عمدتاً پایه‌های تغییرات اجتماعی را بنا نهادند.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه معلم مبنای پیشرفت کشور است، گفت: معتقدیم معلمی هیچگاه بی‌ ثمر نبوده و وجود صاحب‌نظران و اندیشمندان و…گویای این مطلب است.

وی به در پیش بودن دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده اشاره و ابراز کرد: انتظارست قشر فرهنگی همه مردم بویژه فرهیختگان شهر و همه کسانی را که در راستای اهداف تعالی انسانی شهر قدم بر می‌دارند وارد بحث انتخابات کنند؛ چرا که انتخابات شوراها کمتر از ریاست جمهوری نیست.

فرماندار صومعه‌سرا در پایان با تاکید بر اینکه شوراها باید به دلیل وجود خلاء به سمت قشر فرهنگی و فرهیخته سوق یابند، اظهار کرد: کشور ما در نظام سیاسی تک می باشد؛ نظام سیاسی مانند کشور ایران وجو ندارد و همواره نیازمند آرامش نسبی و ثبات با محوریت و حاکمیت عقل و خرد می‌باشیم.

مجید آلیانی رئیس آموزش و پرورش صومعه‌سرا به جایگاه معلم در دین اسلام اشاره کرد و گفت: خداوند به ابزار معلم، قلم قسم یاد کرده است که نشان‌دهنده مقام معلم است.

وی با اشاره به نزول آیه شریفه” اقرا باسم ربک الذی خلق” تصریح کرد: نخستین معلم انسان خداوند است و نخستین آیه نازل شده مبتنی بر علم است که نشان می‌دهد در اسلام ایمان بر مبنای علم است.

لازم بذکر است در پایان این همایش از فرهنگیان بازنشسته بخش میرزاکوچک صومعه‌سرا با اهدای لوح و تندیس تجلیل بعمل آمد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.