×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
جلسه فرماندار با منتخبین اعضای شورای اسلامی سه شهر؛ صومعه سرا ، تولمشهر و گوراب زرمیخ

به گزارش میرزا کوچک نیوز به نقل از واران خبر،فتح اللهی در این جلسه ضمن ابراز امیدواری از انجام مطلوب وظایف شوراها در راستای خدمت به مردم و توسعه شهری و در چارچوب مشخصه قانونی با کمک خداوند متعال، گفت؛ برای تحقق این مهم در ابتدا مطالعه دقیق آنچه که قانون برعهده شوراهای اسلامی گذشته ضروریست.

فرماندار صومعه سرا فراگرفتن و  اشرافیت بر قانون و نوع اخذ تصمیمات و اقدامات شوراهای اسلامی را توسط منتخبین مهم تلقی کرد و ادامه داد، شوراها با مردم سروکار دارند و انتقال خواسته ها و دغدغه های مردم به ادارات بویژه شهرداری، بخشداری و فرمانداری یکی از راه های حل مشکلات است.

وی بر لزوم تصمیمات واحد و همدلی شورا با وجود اختلاف نظرات و اختلاف سلیقه ها تاکید کرد و افزود؛ مطمئنا تک تک اعضای شورا طرز تفکر و نظر مخصوص به خودرا دارند و باید با وجود نظرات مختلف به جمع بندی واحد رسید و یکدلی شورا را به رخ دیگران کشاند.

مهندس فتح اللهی ارتباط شوراها را صرفا با شهردار دانست و خاطر نشان کرد شوراها طبق قانون نمی توانند در عزل و نصب کارمندان شهرداری دخالتی داشته باشند که اگر این کار شود هرج و مرج, بی اعتمادی ،خسارت و عدم احترام را درپی خواهد داشت.

فرماندار صومعه سرا تقویت تعامل و ایجاد توازن در انجام امورات را یکی از عوامل موفقیت هرشورایی دانست و گفت، در مصوبات باید دقت شود که حتما براساس درخواست و تقاضای شهردار صورت گیرد .

نماینده عالی دولت در شهرستان صومعه سرا اولین جلسه شوراهارا با محوریت انتخاب سرپرست شهرداری عنوان کرد و تصریح نمود؛ برا انتخاب یک شهردار باید شرایط احراز او نظیر عملکرد ، تجربه ، سابقه و توانمندی  ملاک قرار گیرد.

فتح اللهی به لحاظ کردن خرد جمعی در کارها و تصمیمات اشاره کرد وگفت، تفکرات یک شورا در شهردار خلاصه می شود و پاسخگوی عملکرد بد یک شهردار ، اعضای شورای همان شهر خواهد بود.

وی بابیان اینکه امانت داری، رازداری و حفظ اسرار دیگر اعضای شورا باید بدقت رعایت شود ، اظهار نمود؛ فرمانداری در همه امور در کنار شوراها خواهد ماند و بایاری خداوند متعال بر اساس منابع موجود و عملیاتی کردن اهداف و تصمیمات  وبرنامه های مدون و دقیق به سمت توسعه و پیشرفت قدم برخواهیم داشت.

*در ادامه نیز دکتر کریمی معاون فرماندار صومعه سرا بابیان اینکه طبق قانون شوراها موظفند در هرماه دو جلسه کاری برگزار نمایند گفت؛ در کنار این دو جلسه میتوان تعداد جلسات فوق العاده بیشتری نیز در راستای موضوعات مختلف برگزار نمود.

معاون فرماندار صومعه سرا خاطر نشان کرد: مصوبات شوراها نباید در تضاد و تداخل با امور جاری شهرداری باشد ودر موارد فنی خللی ایجاد نماید.

وی معاملات کلان را حیطه کاری شوراها و معاملات خرد را حیطه کار شهرداری بیان کرد و ادامه داد؛ در فروش اموال شهردرای حتما بایست نظر شوراها بصورت مصوبه وجود داشته باشد.

کریمی ادامه داد : هرچه قدر مصوبات واضح تر و قانونی تر باشد اجرا نمودن آن نیز با سهولت انجام خواهد گرفت.

به گفته این مسئول برای اعضای شورا و ترکیب آن قانون شرایط و ضوابطی را مشخص نموده که باید بدقت آنرا مطالعه و مورد عمل قرار داد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.