×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
حدود 6 هزار نفر در واحدهای صنفی استان گیلان فعال هستند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در همایش هم اندیشی واحدهای صنعتی و صنفی صومعه‌سرا که در تالار سیاوش عربان برگزار شد، اظهار کرد: حدود 6 هزار نفر در واحدهای صنفی استان گیلان فعال هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا دارای ظرفیت بالا و از هویت و پیشینه بسیار غنی برخوردار است، افزود: مردم این منطقه یکی از سرمایه‌های استان گیلان محسوب می‌شوند که باید این سرمایه را قدر دانست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه یکی از مشکلات این شهرستان و کل کشور، مشکلاتی است که دشمنان خارجی و داخلی فراهم کرده‌اند و سبب شده ما در شرایط رکود اقتصادی به سر ببریم، گفت: با هم افزایی و کمک به یکدیگر می‌توانیم از رکود خارج شویم.

دلق‌پوش با بیان اینکه امروز ما یک وظیفه ملی داریم و باید مشکلات کشور را درک کنیم، تصریح کرد: همه ما در سایه وحدت، همدلی، همگرایی و مساعدت به یکدیگر و تاسی به خداوند می‌توانیم مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه ملت ما یک ملت آب دیده است و این شرایط سخت را هم تحمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: استان گیلان استانی با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالاست که در مسیر تردد و شاهراه بسیاری از استان‌های دیگر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان، گیلان را یک استان مرزی دانست و اظهار کرد: استان گیلان از منابع غنی ، همچون راه دریایی، خشکی و ریلی،منطقه آزاد و قابلیت های کشاورزی و صنعتی و گردشگری برخوردار است.

دلق‌پوش با بیان اینکه اگر از این قابلیت‌ها به درستی استفاده شود، مشکلات این استان به ویژه در زمینه اشتغال و تولید حل می‌شود، افزود: در شهرستان صومعه‌سرا از پروانه‌های بهره برداری که صادر شده، از زیر 50 نفر تا بالای 100 صد نفر، حدود 193پروانه با سرمایه 156 میلیارد و 531 میلیون تومان داریم که شامل واحد های تولیدی، صنفی و اصناف است که ایجاد اشتغال کردند.

وی با بیان اینکه 123 طرح‌ در این شهرستان با سرمایه‌گذاری 398 میلیارد و 457 میلیون تومان است که با اشتغال 2 هزار و 897 نفر برخورداریم، گفت: با این فضا و ظرفیت شهرستان صومعه‌سرا دارای ظرفیت بالایی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه گردشگران از این شهرستان می‌گذرند اما داخل شهر نمی‌آیند، تصریح کرد: باید یک تدبیری اندیشیده شود تا گردشگران که از اطراف صومعه‌سرا رد می‌شوند یک توجه و توقفی در صومعه‌سرا داشته باشند.

دلق‌پوش با بیان اینکه باید از ظرفیت تالاب استفاده شود، خاطرنشان کرد: مردم سرمایه اصلی جامعه ما هستند و از انجایی که سازمان صنعت و معدن و تجارت بسیار گسترده است، از سرمایه‌های خود قدردانیم.

وی با بیان اینکه برای مشکلات بازار و اصناف و .. باید راهکار داده شود، اظهار کرد: با توجه به قابلیت و ارزشی که در شهرستان صومعه‌سرا است، مشکلات حوزه صنفی در این شهرستان باید حل شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه دست بانوان طلاست زیرا سبب ایجاد اشتغال خانگی شده‌اند، افزود: اگر قالیبافان مشکل بیمه‌ای دارند باید مشکلشان حل شود.

دلق‌پوش با بیان اینکه باید یک فضای جدیدی را برای رونق اقتصادی و اشتغال ایجاد کنیم، گفت: نباید سیاسی فکر کنیم بلکه باید تولیدی و صنعتی فکر کنیم زیرا امروز یک تولید اشتغال هم یک عبادتیست که خداوند آن را بدون اجر و پاداش نمی‌گذارد.

وی با بیان اینکه با همکاری مسئولان مربوطه نمایشگاه دائمی قالی در این شهرستان برپا شود، تصریح کرد: مشکلات کلی استخراج شود و به مسئولان ارائه دهند تا مشکلات اساسی این شهرستان حل شود.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.