×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
خطر فاجعه زیست محیطی در کمین گیلان/مسئولان توجه ویژه کنند

به گزارش میرزاکوچک نیوز بعدازظهر دوشنبه جلسه شورای اداری استان گیلان با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو در سالن غدیر استاندری این استان برگزار شد.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به اینکه متاسفانه آب شیرین استان شور شده است، اظهار کرد: به خاطر این مشکل در برخی از روستاها با تانکر آبرسانی می شود.

اسدالله عباسی به وضعیت آب روستایی و شهری در استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه آب روستایی با فرسودگی شبکه و نبود آب آشامیدنی و در حوزه شهری نیز در برخی از شهرهای شرقی استان گیلان با مشکل آب شرب و کیفیت پایین آن مواجه هستیم.

وی همچنین با اشاره به احداث سد پلرود در شهرستان رودسر و مهار آب به واسطه احداث این سد، خاطرنشان کرد: برای تملک زمین های اطراف سد و احداث جاده های جایگزین نیازمند حمایت وزارت نیرو هستیم.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در ادامه به راه اندازی تأسیسات فاضلاب شهری رودسر نیز اشاره و اظهار کرد: متاسفانه این پروژه که قرار بود با سرمایه گذاری بانک اسلامی اجرایی شود بنا به دلایلی متوقف شده است.

فرسودگی ۴۰ درصدی شبکه برق گیلان

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با بیان اینکه در آینده نزدیک معضل زباله شهری، استان گیلان را به مخروبه ای تبدیل خواهد کرد، افزود: در صورت عدم مدیریت سیستم فاضلاب شهری فاجعه زیست محیط در گیلان به وجود خواهد آمد.

محمد حسین قربانی با اشاره به ورود فاضلاب شهر آستانه اشرفیه به مزارع و رودخانه ها، گفت: باید برای این مشکل اقدام جدی صورت گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت احداث سد لاستیکی در پایین دست رودخانه سپیدرود، گفت: اجرای این طرح دو مزیت حفظ منابع آبی و همچنین رونق گردشگری در منطقه دارد.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه برق استان گیلان، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد شبکه های برق استان گیلان فرسوده بوده و پاسخگوی مردم استان و مسافران نیست.

وی با تأکید برلزوم توجه ویژه به این حوزه از سوی وزارتخانه مربوطه، تصریح کرد: برخی از مردم استان برای دریافت یک تیر برق و کنتور دو سال است که منتظر هستند.

لزوم وجود برنامه مدون برای بخش های آب و برق استان گیلان

نماینده ماسال، تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه گیلان استانی کشاورزی است و وزیر نیرو باید قبل از فصل کشاورزی به گیلان سفر می کرد، افزود: بخش اعظم مشکلات اشتغال استان گیلان مربوط به حوزه کشاورزی است.

محمود شکری از وزیر نیرو خواست تا برنامه ای مدون برای حوزه آب و برق استان گیلان ارائه دهند، گفت: در شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال سه رودخانه وجود دارد و مردم این شهرستان از آب سد هم بی بهره هستند که باید توجه ویژه ای در این زمینه به آنها شود.

وی با بیان اینکه باید بر روی تأمین منابع آب کشاورزی سرمایه گذاری بیشتری انجام شود، ادامه داد: در حوزه آب شرب و کیفیت آن بسیاری از مردم استان گیلان با مشکل مواجه هستند.

مشکلات رودباره در زمینه تأمین آب و فاضلاب

نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه در آینده نزدیک استان گیلان یکی از مهاجرپذیرترین استان های کشور خواهد بود، اظهارکرد: متاسفانه اعتبارات موجود پاسخگوی بسیاری از نیازها نیست.

منوچهر جمالی با بیان اینکه شهرستان رودبار در مسیر رودخانه سپیدرود و خطوط انتقال انرژی قرار گرفته است، افزود: با وجود همه این موارد این شهرستان از بسیاری از امتیازات محروم است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه آب کشاورزی سد سپیدرود تأمین کننده آب اراضی کشاورزی بسیاری از شهرهای استان است، گفت: در این میان خود شهرستان رودبار در زمینه تأمین آب کشاورزی با مشکل مواجه است.

نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مشکلات حوزه فاضلاب در این شهرستان، خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این بخش در شهرستان رودبار صورت نگرفته است.

منبع خبر : مهر

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.