×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024
رئیس ستاد انتخابات کشور: هیچکس حق برهم زدن جلسات و سخنرانی ها را ندارد

محمد حسین مقیمی سه شنبه در نشست خبری در سرسرای امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز، با تاکید بر فراهم کردن شرایط برای حضور حداکثری مردم در انتخابات، اظهار کرد: فعالیت های سیاسی طبق قانون اساسی آزاد است و ممنوعیتی ندارد بنابراین گروه ها و تشکل ها و احزاب مجوزدار می توانند به صورت رسمی در همه جای کشور فعالیت سیاسی داشته باشند و محدودیتی برای آنها نیست.

مقیمی با اشاره به برگزاری جلسات و سخنرانی توسط احزاب و تشکل ها افزود: باید از جلسات و فعالیت هایی که مجوز آنها صادر شده حمایت شود و اجازه برهم زدن جلسات را ندهیم.

وی وظیفه هیات های اجرایی انتخابات را تامین امنیت جلسات دارای مجوز دانست و تاکید کرد: هیچکس حق ندارد به خود اجازه دهد که جلسات مجوزدار را برهم بزند.

معاون سیاسی وزیرکشور اضافه کرد: کمیسیون فرهنگی دانشگاه ها وظیفه برگزاری همایش ها، و شورای تامین شهرستان به ریاست فرماندار وظیفه تامین امنیت آن را در خارج از دانشگاه ها برعهده دارد.

وی تاکید کرد: افرادی که برای سخنرانی دعوت می شوند، مسئول اظهارات خود هستند و در صورتی که حرفی خارج از چارچوب انقلاب و ارزش های جمهوری اسلامی گفته شود، دستگاه های قضایی برخورد لازم را انجام می دهند.

مقیمی بر هم زدن این جلسات را کاری خلاف قانون عنوان کرد و گفت: بر هم زنندگان جلسات و سخنرانی ها باید شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند و این مراجع نیز باید با آنها برخورد قانونی کنند.

* تشکیل کمیته فضای مجازی

مقیمی، همچنین از تشکیل کمیته ای در ستاد انتخابات کشور برای بررسی تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی خبر داد و افزود: تبلیغات زودهنگام نامزدها همانطور که در فضای عادی تخلف است، در فضای مجازی نیز تخلف به شمار می رود.

وی اظهار کرد: هر کدام از نامزدها که احترام به دیگران، شئونات و اخلاق و ارزش ها را در فضای مجازی رعایت نکند باید پاسخگو باشد.

رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: شاید در ابتدا نتوان متخلفان را در فضای مجازی شناسایی کرد اما بالاخره شناسایی و با آنها برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه فضای عمومی کشور به سمت انتخاباتی شدن می رود اظهار کرد: همه فعالان و احزاب سیاسی در انتخابات شرکت می کنند و تا امروز هیچ حزبی اعلام نکرده که در انتخابات شرکت نمی کند.

مقیمی گفت: نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی تا هفتم اسفند جزو نمایندگان مردم به شمار می آیند و می توانند درباره امور مملکت اظهار نظر کنند.

وی افزود: نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی از ۲۶ بهمن تا شش اسفند برای تبلیغات انتخاباتی فرصت دارند و تبلیغات پیش از این تاریخ، در فضای عمومی و مجازی، ممنوع است.

* هیات های اجرایی چهار روز دیگر انتخاب می شوند

مقیمی از انتخاب هیات های اجرایی انتخابات در تاریخ شنبه ۲۱ آذر خبر داد و افزود: معتمدان نیز طی فرآیند قانونی انتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه یک سوم رای گیری امسال به صورت الکترونیکی برگزار می شود، اظهار کرد: انتخابات شامل ۲۵ مرحله است که قبلا ۲۳ مورد از مراحل مقدماتی و آماده سازی به صورت الکترونیکی برگزار می شد و مراحل رای گیری و شمارش آرا باقی مانده است.

وی اضافه کرد: سخت افزار مربوط به ماشینی شدن انتخابات آماده شده و به تایید شورای نگهبان رسیده که در حال تولید انبوه هستیم.

معاون وزیر کشور افزود: نرم افزار به شورای نگهبان تحویل داده شده اما دارای ایرادتی است که با توجه به ظرفیت تخصصی در کشور این مشکلات به زودی برطرف می شود.

وی در ادامه درباره نحوه برگزاری انتخابات در استان های دارای بافت عشایری و قومی گفت: تدابیری که در مناطق مختلف کشور می اندیشیم باید با مقتضیات منطقه همخوانی داشته باشد زیرا در شهرها و مناطق چالش ها و دغدغه ها با هم متفاوت است.

مقیمی با تاکید بر درنظر گفتن شرایط محلی اظهار کرد: تنش های اجتماعی باید در بدو وقوع با گفت وگو حل شود و از نظر کارشناسان برای حل آنها استفاده شود.

وی با اشاره به درخواست برخی حوزه ها برای افزایش تعداد نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد افزایش نمایندگان هر ۱۰ سال یک بار به مجلس پیشنهاد می شود و این طرح را نیز پیشنهاد داده ایم اما هنوز تصمیم گیری نشده است.

همایش آموزشی و توجیهی منطقه ای اعضای ستاد انتخابات با حضور فرمانداران و بخشداران استان های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد در اهواز تشکیل شد که نشست خبری معاون وزیر کشور در حاشیه این نشست برگزار شد.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند امسال برگزار می شود.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.