×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
رصد مباحث فرهنگی نشان از وجود خلاء در این حوزه است

به گزارش میرزا کوچک نیوز:معاون فرماندار صومعه‌سرا گفت: رصد مباحث فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان نشان‌دهنده وجود خلاء، مشکلات و آسیب‌ها در این حوزه‌ها است.

دکتر سجاد کریمی پاشاکی در جلسه شورای فرهنگی شهرستان صومعه سرا اظهار کرد: یکی از مقولات بسیار مهم در هر جامعه‌ای مباحث فرهنگی و اجتماعی است.

وی به ابلاغ و تشکیل ستاد فرهنگی و اجتماعی و مدیریت ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: حضور شما مسئولان در این جلسه در راستای تبیین سازوکارهای ایجاد این ستاد است.

کریمی پاشاکی اداره بهزیستی شهرستان را دبیر این ستاد دانست و خاطرنشان کرد:در حوزه فرهنگ و مباحث آسیب‌شناسی اجتماعی در حیطه کاری و موضوعات اداری مواردی وجود دارد که قاعدتاً می‌توانند دغدغه باشند.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی زمان‌بر، هزینه‌بر و بلند مدت است، گفت:رصد مباحث فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان نشان‌دهنده وجود خلاء، مشکلات و آسیب‌ها است.

معاون فرماندار صومعه‌سرا به مباحثی چون طلاق، فقر  فحشا و خودکشی به عنوان آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: مباحثی چون بروز فرقه‌های نوظهور که بواسطه الگوبرداری غلط از برخی از مفاهیم و مباحث وارداتی به کشور راه یافته‌اند و یا ناشی از تهاجم فرهنگی هستند در این جلسات مطرح و بررسی می‌شوند.

وی با بیان اینکه بومی‌سازی موارد مذکور از اهداف برگزاری این جلسه است، تصریح کرد: قطعاُ مولفه‌هایی که در سطح شهرستان مطرح می‌شود می‌تواند منطبق با شهرستان‌های همجوار نباشد.

کریمی پاشاکی متذکر شد: ممکن است مسائلی به صورت بومی در شهرستانی وجود داشته باشد، سازوکارهای آن نیز باید در همان شهرستان به صورت بومی شده الگوسازی و اجرا شود.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی نیازمند کارشناسی دقیق می‌باشد، تصریح کرد: مباحث مربوط به مقولات فرهنگی و آسیب‌شناسی اجتماعی تنها با تعامل و همکاری و تبادل نظرات قابل حل است.

معاون فرماندار صومعه‌سرا به وجود شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اکثریت افراد در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند، شبکه‌های اجتماعی از یک طرف فرصت و از طرفی تهدید محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تکنولوژی دارای کاربردی دوسویه به صورت منفی و مثبت است، ادامه داد: باید تلاش شود این فضاها را در راستای منویات جمهوری اسلامی ایران که مورد پیش‌بینی و سرمایه‌گذاری نظام برای حرکت جامعه به سمت ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است سوق داد.

معاون فرماندار صومعه‌سرا در پایان با تاکید بر پرهیز از شعارگرایی و شعارزدگی اظهار کرد: باید به واقعیت‌های جامعه پرداخت، به هر میزان که رئالیستی به موضوع نگاه کنیم می‌توانیم راهکارهای واقعی و راهگشای مباحث آسیب‌های فرهنگی و مشکلات اجتماعی در سطح شهرستان را ارائه کنیم.

سرهنگ اردشیر آقاجانی فرمانده نیروی انتظامی صومعه‌سرا با بیان اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی در حیطه کاری نیروی انتظامی قرار دارد، تصریح کرد: با اقدامات عملی می‌توان به نتایج مطلوبی دست یافت.

وی با بیان اینکه تهدیدات به صورت برون‌سازمانی و درون سازمانی است، افزود: اگر در حوزه پیشگیری اقدامات فرهنگی و اجتماعی صورت نگیرد تهدیدات برون‌سازمانی تبدیل به آسیب خواهند شد.

آقاجانی به شناسایی راهکارها برای آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در جامعه امروز، جرم یکی از معضلات مطرح است و به عنوان یک بحران مطرح است.

فرمانده نیروی انتظامی صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه امروز پیشگیری کیفری جوابگو نیست، تصریح کرد: مواد مخدر به یک بحران قرن مبدل شده است.

در ادامه سیده پرتو موسوی رئیس اداره بهزیستی صومعه‌سرا با بیان اینکه یکی از حوزه‌های تخصصی بهزیستی حوزه فرهنگی و پیشگیری است، افزود: بهزیستی صومعه‌سرا به صورت اخص در حوزه طلاق و اعتیاد در حال فعالیت است.

وی با اشاره بر اینکه آگاه‌سازی در راستای اهداف پیشگیرانه با عنوان طرح اجتماع محور در سطح شهرستان در حال اجرا است، تصریح کرد: اقدامات آگاه‌سازی با هدف پیشگیری صورت می‌گیرد.

موسوی به فعالیت مراکز سرپایی و اقامتی ترک اعتیاد در شهرستان اشاره کرد و افزود: همواره برای پیشگیری از طلاق همکارانی از این نهاد در دادگستری شهرستان مستقر می‌باشند‌.

رئیس اداره بهزیستی صومعه‌سرا در پایان از وجود و فعالیت اورژانس اجتماعی  123در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در اورژانس اجتماعی مشاوران در صحته حاضر می‌شوند و خدمات مشاوره‌ای را به تناسب نیاز ارائه می‌دهند./ایسنا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.