×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
روایت زندگی بانوی کارآفرین صومعه‌سرایی/ ۳سال زندگی در پلاستیک برای پیشبرد اهداف

کارآفرینی و ایجاد کسب‌ و کار از دیدگاه بسیاری از افراد مستلزم داشتن شرایط مناسب مالی و تجربه فراوان است، شاید پیچیدگی‌ها و سختی‌های موفقیت در این عرصه باعث شود تا خیلی‌ها دست به این خطر نزنند و فرصت و سرمایه خود را در راه‌های دیگری صرف کنند اما هستند افرادی که کار در این عرصه را تقریبا با هیچ شروع کرده‌اند و به جایگاهی که هیچ کسی فکرش را نمی‌کرد، دست یافته‌اند.

زهره مشهدی علی نیا، بانوی جوان و کارآفرین یکی از همین افراد است، او برای این‌که عضو جامعه بزرگ کارآفرین‌های کشور شود، کارش را با سرمایه‌ای اندک آغاز کرد، در این راه هیچ تجربه و دانش تخصصی نداشت و به نوعی وارد رشته‌ای شد که پیش از او، کسی آن را تجربه نکرده بود، با این حال قدم‌ها را محکم‌تر از گذشته برداشت تا بتواند فرصت‌های شغلی بسیاری را برای دیگران ایجاد کند و خود نیز صاحب یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین تولیدکنندگان مرغ بومی در کشور شود.

زهره مشهدی علی نیا، کارآفرین نمونه کشوری با بیان اینکه از سال 87 کار خود را با دستان خالی آغاز کردم، اظهار کرد: سرخ کردن پیاز و سبزی و فروختن به خانواده‌ها از جمله کارهایی است که انجام داده‌ام.

وی با بیان اینکه در سال 88، سه عدد مرغ از بازار خریداری کردم و آنها را در خانه پرورش دادم، افزود: این مرغ‌ها هر روز یک تخم می‌گذاشتند و بعد از حدود 5-6 ماه توانستند جوجه بدهند. حدود یک سال از این ماجرا گذشت تا اینکه در تلویزیون دستگاه جوجه کشی را دیدم و بلافاصله رفتم یک دستگاه خریداری کردم و داخلش تخم مرغ گذاشتم اما جواب نداد.

علی نیا با بیان اینکه بعد از 6-7 دوره خراب شدن تخم مرغ‌ها نحوه کار با دستگاه را یاد گرفتم و مرحله به مرحله کار را پیش بردم، تصریح کرد: در زمان مذکور مرغ‌ها کم کم افزایش پیدا کردند و این موضوع به گوش کارشناسان جهاد کشاورزی رسید و به من مجوز مشاغل خانگی دادند.

وی با بیان اینکه بعد از مدتی جهاد کشاورزی مرا به بسیج سازندگی سپاه معرفی و وام 20 میلیون تومانی گرفتم، خاطرنشان کرد: از آن پس خانه‌ام را اجاره دادم و با 28 میلیون تومان یک قطعه زمین خریداری کردم.

3 سال زندگی در پلاستیک برای پیشبرد کار

این بانوی افتخارآفرین صومعه‌سرایی با بیان اینکه حدود سه سال کاملا برای اینکه بتوانم پول خانه را در کارم استفاده کنم، در پلاستیک زندگی کردم، اظهار کرد: در زمینی که خریداری کرده بودم سبزیجات می‌کاشتم و با پول آن برای مرغ‌ها دانه می‌خریدم.

علی‌نیا با بیان اینکه با فروش مرغ‌ها، جایگاهم را ارتقا می‌دادم، افزود: بعد از اینکه کارم رونق گرفت توانستم وارد کار پرورش بوقلمون شوم و خوشبختانه مرغ و بوقلمون در کنار هم خوب جواب داد و توانستم گوشت را به بازار عرضه کنم.

وی با بیان اینکه به مرور زمان جایگاه و شعبه‌هایمان بیشتر شد و توانستم با برند «پرسته» مرغ محلی را به بازار عرضه کنم، گفت: در حال حاضر هم پیگیر مجوز بالاتر هستیم تا بتوانیم تعداد مرغ ها را به 20 هزار قطعه برسانیم.

این کارآفرین برتر کشوری با بیان اینکه توانایی عرضه 20 هزار قطعه به بازار را دارم، مشتری هم وجود دارد اما چون مجوزم تا 5 هزار قطعه است به همین تعداد می‌توانم عرضه داشته باشم، تصریح کرد: توانایی پرورش و عرضه این میزان مرغ را در خودم می‌بینم و به شدت پیگیر دریافت این مجوز هستم.

کارآفرینی برای بانوان روستایی

مشهد علی نیا با بیان اینکه علاوه بر پرورش مرغ بومی و بوقلمون، اقدام به ایجاد یک کارگاه برای اشتغال بانوان کردم، خاطرنشان کرد: اکنون 12 نفر از بانوان روستایی به تولید ترشی خانگی مشغولند که با کمک هم در رستوران‌ها توزیع می‌کنیم و 28 نفر از بانوان هم مشغول تولید صنایع دستی هستند که به بازار عرضه می‌شود.

وی اظهار کرد: وقتی پرورش مرغ بومی خوب جواب داد، تصمیم به احداث یک رستوران محلی که با محصول مرغ و بوقلمون است، گرفتم، اکنون حدود 9 ماه است که این رستوران شروع به کار کرده و بیش از 12 نفر در آن مشغول به کار هستند.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه در کنار رستوران پرسته برای آرامش خانواده‌ها شهربازی کودکان هم افتتاح کرده‌ام، افزود: آلاچیق‌های سنتی، کافی شاپ و بستنی سرا از دیگر کارهاییست که در فاز اول انجام گرفته است.

ایجاد اشتغال برای 140 نفر

علی نیا با بیان اینکه در مجموع توانسته‌ام تا کنون برای حدود 140 نفر اشتغال ایجاد کنم، افزود: برای بازاریابی به سراسر ایران سفر و به جهادهای کشاورزی استان‌ها مراجعه کرده‌ام، به عنوان مثال تولیدی بنده در صومعه‌سراست اما مشتری از بندرعباس دارم.

علی نیا با بیان اینکه تا کنون توانسته‌ام رتبه‌های مختلف استانی، کشوری و بین المللی را کسب کنم، گفت: توصیه من به جوانان و همه کسانی که می‌خواهند ایجاد اشتغال کنند این است که کمی صبور باشند و انتظار نداشته باشند یک شبه ره یک ساله را بپیمایند.

گفتنی است؛ زهره مشهدی علی نیا بانوی نمونه کشوری قادر به دریافت استانداردهای بین المللی ISO9001  و SFBB از سوی گروه بین المللی اینسپکت ایران با اعتبار IAS آمریکا و ترکیه برای مجموعه تفریحی رفاهی پرسته شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.