×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024
روند اجرای پروژه‌های عمرانی در گیلان بسیار کند است

سیدکاظم دلخوش عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استانداری گیلان در رشت اظهار داشت:‌ در حال حاضر روند اجرای پروژه‌های عمرانی گیلان بسیار کند است و این موضوع قطعاً بار روانی بسیار منفی در اقشاردمختلف مردم بر جای می‌گذارد.

نماینده مردم صومعه ‌سرا در مجلس عنوان کرد: ‌استفاده از ظرفیت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تسریع در اجرای امور اولویت‌دار استان گیلان تنها با حرف محقق نمی‌شود بلکه باید مسئولان استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز در این باره به کمک نمایندگان بشتابند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: از استانداری گیلان انتظار داریم با برگزاری جلسات ویژه و تخصصی با مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان روند اجرای طرح‌های عمرانی دقیق‌تر بررسی شود تا در صورت کمبود منابع اقدامات لازم برای جذب اعتبارات بیشتر انجام گیرد.

دلخوش به سهمیه قیر مصوب شده شرکت ملی نفت اشاره کرد و بیان داشت: این سهمیه در آغاز به مقدار 4 میلیون تن در نظر گرفته شده بود که در مقطعی از زمان به زیر یک میلیون تن کاهش پیدا کرد اما با رایزنی نمایندگان به ویژه نمایندگان گیلان سهمیه قیر مجدداً به همان 4 میلیون تن رسید.

وی عمده مشکلات به وجود آمده در جریان سیل اخیر گیلان را عدم ساماندهی رودخانه‌ها عنوان کرد و گفت: از استاندار گیلان و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انتظار داریم برای ساماندهی رودخانه‌ها به ویژه در غرب استان اعتبارات لازم را به دستگاه‌های متولی اختصاص دهند.

نماینده مردم صومعه ‌سرا در مجلس احیای تالاب انزلی را از اولویت‌های استان گیلان در حوزه مسائل زیست محیطی خواند و افزود:‌ با توجه به وجود مشکلات زیست محیطی و پسماند در اقصی نقاط گیلان باید برای حل چالش‌های موجود استان اقدامات جدی‌تری اتخاذ و به مرحله عمل برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ساختمان پاسگاه‌های نیروی انتظامی و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان صومعه‌سرا به هیچ عنوان مناسب نیست تصریح کرد:‌ اهمیت بالای کار در مراکز یاد شده بسیار زیاد است به همین خاطر باید اعتباراتی برای بازسازی این اماکن تخصیص پیدا کند.

دلخوش اجرای پروژه تونل‌سازی در محور پونل به خلخال را متذکر شد و اظهار داشت:‌ در صورت اجرا و نهایی شدن این پروژه در محور مواصلاتی پونل به خلخال دغدغه‌های مردم و اهالی مناطق یاد شده پس از وقوع سیلاب‌ها و کولاک‌های شدید به میزان بسیار زیادی برطرف می‌شود.

منبع خبر : تسنیم

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.