×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
ضعف مدیریت از علل مشکلات کشور/ به سرمایه گذاران و منابع ملی توجه ویژه شود

به گزارش خبرنگار میرزاکوچک نیوز سید کاظم دلخوش ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب بسیج رسانه صومعه‌سرا اظهار کرد: مشکلات کشور به همه اعم از مردم و مسئولان بر می گردد و باید در این راستا نقد منصفانه انجام شود.

وی با بیان اینکه بودجه کشور وابسته به نفت مالیات و عوارض فروش املاک دولتی و… است و بالاترین بودجه از نفت و مالیات حاصل می‌شود افزود: علی‌رغم اینکه رهبر معظم انقلاب در چشم انداز ۲۰ ساله تمام نکات را برای اینکه کارهای کشور به درستی پیش رود مطرح کردند و عدم وابستگی بودجه کشور به نفت یکی از این چشم اندازها بود مسئولان تلاش کافی در این زمینه نکردند.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از حاکمیت باید به همین موضوع اختصاص پیدا می‌کرد زیرا اکنون اصلاً صادرات نفت نداریم و تا سال گذشته هم بخشی از فروش نفت در زمان حیات سردار سلیمانی کارهایش انجام می گرفت.

دلخوش با اشاره به اینکه ۸۵ درصد ارز درس دولت است و این کمبود ارز کنونی ناشی از نفت و پتروشیمی است تصریح کرد: در شرایط کرونایی ۲۰ میلیون برای هر فرد هزینه بردار است و مشکلات کل کشور ناشی از تحریم ها و ضعف مدیریت ها است.

وی با بیان اینکه مدیریتها دست یک نفر نیست و هر دولت به سلیقه خود نیروهای خود را مشخص میکند خاطرنشان کرد: دولت‌ها نشان دادند که در انتخاب مدیران ضعف دارند و به شایسته‌سالاری توجهی ندارند.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخاب مردم در انتخابات از دیگر علل ایجاد مشکل در کشور است زیرا نگرش پیشرفت و توسعه در انتخاب آن‌ها وجود ندارد و بیشتر مسائل محلی را مورد نظر قرار می‌دهند افزود: مجلس یازدهم جای خود را پیدا نکرده و این نشان می‌دهد این جایگاه تخصصی ضعیف شده است.

دلخوش با بیان اینکه در قوه قضائیه هم ضعف‌هایی وجود دارد و هنوز اصلاح ساختاری به صورت کامل انجام نشده و باید اصلاحات ریشه صورت گیرد گفت وقتی مدیران به صورت روز گذراند لو می روند نباید انتظار داشته باشیم مشکلات کشور حل شود.

وی وی با بیان اینکه ما کشور غنی در دنیا از نظر گردشگری معادن دریاها کشاورزی هستیم و در چهار فصل سال می توانیم از این منابع استفاده کنیم تصریح کرد متاسفانه استفاده درست از منابع تاکنون صورت نگرفته است اگر از معادن به درستی استفاده شود یکی از کشورهای غنی در سنگهای گرانیتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه نباید منابع خود را به صورت خام صادر کنیم زیرا ارزشی ندارد و باید به فراوری روی بیاوریم خاطرنشان کرد: اگر معادن احیا شود پهن های ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران داده می‌شود و بودجه جایگزین نفت می گردد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای مجازی ناسالم یکی دیگر از مشکلاتی است که در کشورمان وجود دارد گفت : خیلی از فضاها در شبکه‌های ماهواره‌ای به زبان فارسی ایران را می کوبند و مانع پیشرفت می شوند.

دلخوش با اشاره به اینکه افزایش قیمت کالاها دسته یک فرد خاص نیست و باید در این شرایط مدیریت باشد و این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد تصریح کرد این شرایط فعلی علاوه بر اینکه بر مشکلات مردم می افزاید مشکلات روحی و روانی مردم را زیاد میکند.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی و فرماندهی آن به این نیست که همه چیز را وصل به کرونا کنیم گفت کرونا یک بیماری است و باید درمان برای آن پیدا کرد و برای اقتصاد مردم فکری کرد تا مردم بنیه خود را از قوی کنند و در برابر کرونا دوام بیاورند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش ارزش درب سوء استفاده می‌شود تصریح کرد مواد اولیه وقتی از خارج می‌آیند با دلار است وقتی بر کالاهای دیگر مستقیم و غیرمستقیم اثر می‌گذارد قیمت خود به خود افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه دادن ارز به قیمت ۴۲۰۰ تومان خطاست تصریح کرد : وقتی کالای دو قیمت شود فسادآور است و چوبش را مردم می خورند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ۱۶ سال گذشته تاکنون مقام معظم رهبری شعار اقتصادی را توسط مدیران انجام نگرفته است بیان کرد جهش اقتصادی یعنی همه سرمایه گذاران فراخوان شود تا مشکلات آنان شنیده و در راستای رفع آن تلاش شود و منابع کشور هدر نرود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور توجه به وضعیت سرمایه‌گذاری نمی شود خاطرنشان کرد باید خبرنگاران با درد و تفکر سوار گذار آشنا شوند و چالش های پیش روی کشور به صورت همایش برگزار شود.

دلخوش با بیان اینکه در راستای مشکلات بخش خبرنگاران در مجلس کارهای در حال انجام است افزود بحث جذب اصحاب رسانه در ادارات به‌خصوص در وزارت ارشاد از طریق آزمون در دستور کار است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیمه خبرنگاران گفت وزارت ارشاد باید بیمه خبرنگاران را به همین نهاد برگرداند و برخی از خرنگاران که شرایط جذب ندارند از تسهیلات ارزان‌قیمت استفاده کنند.

خبرنگار:عباس احمدزاده

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.