×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
ضرورت راه اندازی پست63 در ضیابر/ترانس پاسخگوی ضعف و نوسانات برق نیست

با فرا رسیدن فصل تابستان شهروندان ضیابری از قطعی و نوسان مکرر برق در چند روز گذشته با توجه به گرم شدن هوا به ستوه آمده‌اند كه لازم است مسئولان و شركت توزيع نيروي برق هرچه سريعتر براي رفع اين ناپايداري‌ها و نوسانات برقي در اين منطقه اقدامي جهادي کنند.

این روزها قطعی برق در منطقه ضیابر نه روز و شب می شناسد و نه منطقه و هر كجاي اين دهستان سري بزنيم گلايه و فرياد مردم بلند است كه گاهاً نيز قطعي برق باعث سوختگي لوازم برقي شده است.

باتوجه به اينكه اين فصل، فصل برداشت محصولات كشاورزي است، كشاورزان در طول روز در گرماي طاقت فرسا مشغول به کار هستند و در ساعات استراحت خويش نياز به هواي خُنك كولرهاي آبي و گازي دارند كه متاسفانه قطعي برق مي‌تواند باعث گرمازدگي بيش از پيش اين زحمت كشان شود.

اهمیت برق، کمتر از سایر امکانات نیست و شاید بتوان گفت که در جهان کنونی، اهمیت برق کمتر از اهمیت آب نیست و بدون برق، بسیاری از فعالیت های عادی و پیش پا افتاده روزمره انجام نمی شود.

بنا به همین گزارش شهروندان این منطقه به شدت نسبت به این موضوع معترض بوده، برخی دیگر مدعی هستند به وسایل برقی آنان آسیب رسیده و خواستار پاسخگوئی مسئولین در این زمینه هستند.

نوسانات برق در حال تبدیل شدن به یک چالش جدی برای ساکنین ضیابر اشت

این شهروندان در تماس تلفنی اظهار داشتند: در روزهای گرم تابستان که نیاز همه به یک پنکه و یا کولر است اما متاسفانه ما از وسایل سرمایشی به دلیل نوسانات شدید برق بی‌بهره هستیم.

آنها با بیان اینکه اگر برق به صورت کامل قطع شود باز هم ما راضی‌تر هستیم تا اینکه ولتاژ برق به خودی خود بسیار پایین بیاید و سبب سوختن وسایل برقی ما شود، افزود: متاسفانه خازن‌های کامپیوتر، موتورهای یخچال و کولر و دیگر وسایل برقی منازلمان به شدت آسیب دیده است.

این شهروندان ضیابری گفتند: قطعی و نوسان مکرر برق در دو هفته اخیر در منطقه ضیابر و به خصوص خیابان فرهنگیان در حال تبدیل شدن به یک چالش جدی برای ساکنین این منطقه شده است.

بانوان خانه‌دار خیابان فرهنگیان با بیان اینکه وسایل برقی خانگی از جمله یخچال و تلویزیون مرتب خاموش و روشن می‌شوند و برق کشش لازم را ندارد، تصریح کردند: ما حتی از داشتن آب سرد و یخ در یخچال خود محروم هستیم به ویژه شب‌ها تمام وسایل برقی منازل مردم منطقه خاموش می‌شود در حالی که هیچ‌کدام از کولر استفاده نمی‌کنیم.

راه اندازی پست 63 سبب رفع مشکلات ضعف و نوسانات برق می‌شود

سید محمود حسینی‌فر، مدیر شرکت توزیع برق صومعه‌سرا در این راستا خاطرنشان کرد: ضیابر تا زمانی که پست 63 راه‌اندازی نشود، هر میزان ترانس هم بگذاریم فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه زمین پست 63 خریداری شده و کارها در حال انجام است، اظهار داشت: در منطقه ضیابر ترانس‌های زیادی گذاشته‌ایم اما نوسان برق همچنان ادامه دارد.

مدیر شرکت توزیع برق صومعه‌سرا با بیان اینکه ضیابر، نوخاله و کیشستان مشکل نوسانات برق دارند وحتما باید پست 63 در این مناطق راه اندازی شود، افزود: طول خط 20 کیلو ولت بسیار زیاد است و ولتاژ خوبی به آنجا نمی‌رسد.

حسینی‌فر گفت: طرحی در حال اجرا است که ابتدای خیابان فرهنگیان یک ترانسی راه اندازی شود تا کمی از افت برق کاسته شود و تا آذرماه آماده می‌شود.

قطع و نوسان مکرر برق در ساعات اوج مصرف و در شب های گرم، شهروندان این منطقه  را به شدت کلافه کرده و مسئله مهم دیگر نیز این است که کودکان و بیماران به اندازه سایر افراد نمی توانند از پس تحمل گرما بربیایند و زودتر از دیگران دچار مشکل می شوند که این نیز معضلی دیگر است که از مسئولان امر خواستاریم هر چه سریعتر در رفع این مشکل کوشا باشند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.