×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
طی یک سال 15 جزء قرآن را حفظ کردم

طاها علیزاده 12 سال دارد و در پایه ششم ابتدایی تحصیل می کند، وی اظهار داشت: همیشه به خود می گویم کاش حفظ قرآن را زودتر آغاز می کردم و مادر و پدرم را از مشوقان اصلی می دانم ولی خداوند در مسیر زندگیم استاد فلاح پور و کانون فرهنگی – قرآنی نور الهدی را قرار داد تا بتوانم از این نور الهی در زندگی ام بهره ببرم.
وی با اشاره به اینکه حفظ قرآن فعالیت کودکانه‌ام را تحت تأثیر قرار نداد، افزود: به برکت قرآن در زمینه ورزش شنا قهرمان مسابقات استانی شده ام.
علیزاده با اشاره به اینکه ابتدا هر روز دو صفحه از قرآن را حفظ می‌کردم، ادامه داد: باشیوه های نوین تدریس استادم و برنامه ریزی های دقیق کانون نورالهدی، فرآیند حفظ قرآن برایم سخت نبود بلکه شیرین و لذت‌بخش بود.
وی افزود: قرآن را در تمام زندگی اولویت قرار داده ام زیرا از لحاظ رفتاری و اخلاقی باید الگو باشم تا بتوانم دیگران را به قرآن جذب کنم و از همسالان و دوستانم می خواهم قرآن بخوانند و با قرآن مانوس شوند؛ این خود بهترین پیام قرآن است.
به گفته علیزاده، بزرگترین ثمره حفظ قرآن کریم آرامش و اعتماد به نفس است؛ آرامش زمینه‌ساز موفقیت در سایر جنبه‌های زندگی برای انسان است.
سمیه دائمی مادر طاها علیزاده نیز به فراهم کردن شرایط برای حضور فرزندش در کلاس‌های قرآن اشاره کرد و گفت: بخاطر شوق یادگیری که در فرزندم دیدم، او را در کلاس های کانون قرآنی نورالهدی ثبت‌نام کردم و در ابتدا زیر نظر استاد فلاح پور با حفظ یک صفحه از قرآن شروع کردیم ولی طی یک سال اخیر، روزی بیشتر از دو صفحه از آیات نورانی کلام الله مجید را حفظ می کرد.
وی به اهمیت دوران کودکی اشاره کرد و افزود: برای بازی، ورزش، تحصیل و حفظ قرآن برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌شد و او هم با علاقه برای حفظ آیات حضور پیدا می‌کرد البته نقش مربیان با تلاش هایی که داشتند، در تشویق ما برای بهره‌گیری از استعداد طاها در راه حفظ قرآن بسیار تأثیرگذار است.
مسئول کانون فرهنگی – قرآنی نورالهدی نیز گفت: قرآن آموزان این کانون برای پیشرفت از وجود استاد فلاح پور عضو شورای عالی قرآن کشور استفاده می کنند تا از روش های نوین و تخصصی آموزش ایشان بهره مند شوند.
سیده راضیه مهران افزود: در این کانون 120 نفر قرآن آموز در بحث حفظ تخصصی و 50 نفر در زمینه صوت و لحن مشغول یادگیری هستند و در صومعه سرا پنج حافظ کل قرآن داریم که طاها علیزاده با 12سال سن کوچکترین حافظ کل قرآن در حال حاضر شهرستان می باشد.
این کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق افزود: با حافظ کل قرآن شدن، تازه کار برای قرآن آموزان شروع شده و به دوره تثبیت خواهیم رسید و باید به گونه ای واردعمل شویم که قرآن جزئی از زندگی مردم و وارد بطن زندگی شود.
وی افزود: بخشی از این امر بر عهده ما و بخش دیگر بر عهده دستگاه‌های متولی به ویژه آموزشی و
نهادهاست و افرادی که وارد حوزه فعالیت‌های قرآنی می‌شوند، چشم‌داشتی به حمایت مالی ندارند؛ اما باید حداقل حمایت انجام شود.

منبع خبر : ایرنا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.