×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 14 April , 2024
فرماندار صومعه سرا از محیط بان نمونه کشور تجلیل کرد

به گزارش پایگاه خبری میرزاکوچک نیوز سیدجلال سیدمحمدی روز شنبه در این نشست با اشاره به روز جهانی و ملی محیط بان اظهار داشت: امروز اهمیت حفاظت از آنچه از طبیعت برای ما مانده ، دوچندان شده و باید برای تداوم حیات، حافظ تنوع زیستی باشیم .

وی افزود: محیط بانان نیروی خط مقدم محیط زیست در اراضی حفاظت شده اند که با حداقل امکانات و در سخت ترین شرایط اقلیمی و جوی تلاش می کنند .

فرماندارصومعه سرا با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت معیشتی محیط بانان اقداماتی انجام گرفته اظهارداشت : دولت تدبیر و امید در این مدت اقدامات خوبی را انجام داده که لایحه حمایت از محیط بانان، سختی شرایط کار و فوق العاده ویژه کارشناسان مد نظر قرار گرفته است .
سیدمحمدی با بیان اینکه فرهنگسازی راهکاری مهم در حفظ حراست از محیط زیست است، خاطرنشان کرد: امروز به عناوین مختلف نظیر عملکرد انسانی، صنعتی، شاهد تخریب محیط زیست می باشیم.
وی با بیان اینکه حفظ و حراست از محیط زیست نیازمند توجه بویژه از سوی متولیان با ارائه راهکارها و برنامه ریزی است، ادامه داد: افزایش مشارکت مردمی نیز راهکاری برای حفظ محیط زیست است.
رئیس اداره محیط زیست صومعه سرا نیز با اشاره به گستردگی حوزه کاری در زمینه های مختلف اظهار داشت : باتوجه به اینکه در حوزه های تالاب ،رفع تصرفات ، پسماند ، کاه وکلش و… باید اقدامات محیط زیستی داشته باشیم با کمبود نیرو مواجه هستیم .

علی اصغر آزاد به فصل درو شالیزارهای برنج اشاره کرد و افزود: از کشاورزان می خواهیم از آتش زدن کاه وکلش خوداری کنند تا دچار مشکلات زیست محیطی نشویم .
به گزارش ایرنا سالروز ولادت امام رضا(ع) در تقویم ملی ایران به عنوان روز محیط بان نامگذاری شده وبه همین مناسبت از چهار محیط ‌بان گیلانی در همایش ملی محیط ‌بانان برتر کشور در یزد تجلیل که نعمت دولتفر مسئول پاسگاه محیط بانی سیاه درویشان از صومعه ‌سرا برگزیده شده است.
پاسگاه های محیط بانی سلکه در پناهگاه حیات وحش سلکه به مساحت ۳۶۰ هکتار واقع در روستای هنده خاله، پاسگاه محیط بانی اسپند در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در روستای اسپند و پاسگاه محیط بانی سیاه درویشان در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در روستای سیاه درویشان به فاظت می پردازند.

منبع خبر : ایرنا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.