×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
لوازم آرایشی و بهداشتی‌ بیشترین حجم کالای قاچاق گیلان را تشکیل می‌دهد

فرهاد دلق‌پوش عصر امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه نظارت و بازرسی هوشمندانه عرضه محصولات صنفی و تولیدی در فضای مجازی دنبال می‌شود اظهار داشت: مقابله و جلوگیری از قاچاق کالا به‌طور ویژه در استان گیلان مدنظر است.

وی با بیان اینکه با برگزاری دوره‌های آموزشی برای دست‌اندرکاران حوزه مبارزه با قاچاق کالا می‌توان فرآیند مطلوبی در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان ایجاد کرد افزود: از بستر فضای مجازی باید به‌عنوان یک فرصت مناسب برای تبلیغات کالاهای دارای مجوز استفاده کرد.

دلق پوش زمینه قانونمندشدن تبلیغات و معرفی محصولات فعالان صنفی و تولیدی در فضای مجازی را یک ضرورت در جامعه امروز عنوان کرد و گفت: همراه با ارائه راهکارها و اقدامات پیشگیرانه باید از توزیع و فروش اجناس قاچاق و نامرغوب جلوگیری کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان توسعه تعاملات الکترونیکی را به‌عنوان چشم اندازی روشن در امر تجارت دانست و خاطرنشان کرد: بدون شک در آینده‌ای نزدیک ارزش و جایگاه فضای مجازی در رونق کسب و کار به‌درستی مشهود می‌شود.

دلق‌پوش با بیان اینکه سیاستگذاری مطلوب جهت استفاده از ابزار و تکنولوژی جدید نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش مداوم است تاکید کرد: بازرسی و نظارت بر کالاهایی که فرهنگ غیراسلامی را در استان گیلان تبلیغ می‌کنند تشدید می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان از کشف کالاهایی چون پوشاک با تصاویر و اشکال غیراخلاقی توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خبر داد و گفت: این سازمان با متخلفانی که محصولات مذکور را در استان اشاعه می‌دهند به‌شدت برخورد می‌کند.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با افرادی که فرهنگ کشور را نشانه می‌گیرند به‌هیچ عنوان مماشات نمی‌کند تصریح کرد: امسال بیشترین تخلفات و کشفیات در استان گیلان مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی است.

وی با بیان اینکه 7 ماهه نخست امسال 119 تخلف توسط واحد نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان در گشت‌های مشترک ثبت شده است افزود: این تخلفات نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون در حوزه قاچاق کالا  4 هزار و 589 مورد بازرسی در استان گیلان انجام شده است افزود: از تعداد مذکور 3 هزار و 285 مورد بازرسی معادل 71 درصد در بخش صنفی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تاکید بر اینکه 29 درصد بازرسی‌های مذکور استان گیلان تا‌کنون مربوط به بخش‌های غیرصنفی بوده است تاکید کرد: هزار و 304 مورد بازرسی غیرصنفی از آغاز امسال تاکنون در استان گیلان انجام شده است.

دلق‌پوش شفاف‌سازی در امر بازرسی و تشکیل پرونده در برخورد با تخلفات را از عوامل کاهش بروز تخلف در بازار عنوان کرد و افزود: واحد نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با متخلفان در راستای حمایت از حقوق شهروندان قاطعانه برخورد می‌کند.

رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان خاطرنشان کرد: سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان همواره پاسخگوی شهروندان به‌منظور دریافت گزارشات مردمی و جهت پیگیری تخلفات است./تسنیم

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.