×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
مساجد گیلان میزبان عاشقان مهدی موعود در روز آغاز امامت امام زمان (عج)

پایگاه خبری میرزاکوچک نیوز، عباس احمدزاده:یکی از روزهای مهم ماه ربیع الاول، روز نهم این ماه است. نهم ربیع‌الاول نخستین روز امامت و ولایت یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود(عج) است که پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری(ع)، به این مقام نائل شده‌اند.

نهم ربیع الاول هر سال هجری قمری، مصادف با آغاز امامت خورشید درخشانِ جهانِ بشریّت و مرواریدِ فروزانِ اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، احیاگر معالمِ دین و نابود کننده ظلم و ستم و شوکتِ تجاوزکاران و برقرار کننده حکومت عدل در سراسر جهان و بزرگ منادی توحید و عدالت و وارث راستین پیـامبر اعـظم(ص) و ائمـه معصـومین(ع) حضرت حجت بن الحسن العسگری، مهدی موعود(ع) است.

همزمان با شب و روز نهم ربیع‌الاول، مراسم جشن و سرور در مساجد، تکایا، حرم مطهر امامزادگان و حسینه‌ها باحضور عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد و سخنرانان و مداحان به سخنرانی و مداحی در مدح و منقبت آن امام همام پرداختند

مردم مومن و متدین سراسر شهر و روستاها نیز با چراغانی معابر و محله‌ها و سر درب خانه‌ها و همچنین پخش نذری‌های بهداشتی این عید بزرگ را جشن گرفتند.

مومنان با حضور در این جشن معنوی عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اعلام کردند و بیان کردند که منتظران ظهور آن حضرت هستند

*نهم ربیع‌الاول در حقیقت امتداد غدیر است

حجت‌الاسلام«علیرضا ابراهیم‌زاده» با تبریک این روز خجسته اظهار کرد: نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر(عج) است، بلکه آغاز دوره‌ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می‌آید.

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا افزود: نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در حقیقت امتداد غدیر بلکه خود غدیری دیگر است.

وی با اشاره به اینکه باید در چنین روزی با امام زمان (عج) بر اساس مفاد روایات و دعاها به ویژه دعای «عهد» پیمانی دوباره بست گفت: ولایت امام زمان (عج) به عنوان سرپرستی و حاکمیت وی بر افراد جامعه و این ولایت رکن و اساس دین است.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده تصریح کرد: ولایت امام زمان(عج) کلید گشایشگر و راهنمای انسان مسلمان در همه ابعاد دین به شمار می‌آید.

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا اصل و ریشه مهدویت را یکی از بنیادی‌ترین آموزه‌ها و اصیل‌ترین اعتقادات شیعه دانست و خاطرنشان کرد: درواقع مهدویت دوره جدیدی از خودسازی برای رسیدن به سیر الهی است و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) دوره بسیار مهمی است

*جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در 20 کانون فرهنگی هنری صومعه‌سرا

«نوراله صفرپور» با تبریک سالروز به امامت رسیدن امام زمان(عج) اظهار کرد: همزمان با شب نهم ربیع‌الاول بیش از 20 کانون فرهنگی هنری صومعه‌سرا ویژه مراسم این روز را داشتند.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا افزود: کلیه برنامه‌های این روز در سطح مساجد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به مدت یک ساعت برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه آغاز ولایت امام عصر(عج) یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان و به خصوص شیعیان است گفت: بهترین کارها در این روز در کنار موضوع صلوات خاصه و دعای فرج و ادعیه منتسب، موضوع صحبت کردن با فرزندانمان و نسل جوان خانه‌مان درباره امام عصر(عج) است تا بتوانیم نسلی منتظر را به جامعه ارائه کنیم.

گفتنی است، شب گذشته مبلغان اعزامی به مساجد و تکایا در راستای تروجی فرهنگ مهدویت بین نسل جوان و عموم مردم سخنرانی کردند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.