×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024
مشاهده مار سمی در ساحل بندر انزلی صحت ندارد

قربانعلی محمد پور گفت: در روزهای اخیر فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد یک مار از یک ساحل وارد دریا می‌شود.

وی افزود: پس از انتشار این تصویر یک فایل صوتی هم در فضای مجازی منتشر شد که یک خانم مدعی بود این مار یک مار جعفری است و در جابجایی سنگ از رودبار به انزلی به این منطقه منتقل شده و تاکنون دو نفر را در دهکده ساحلی نیش زده و راهی بیمارستان کرده است؛ این موضوع موجی از نگرانی را در بین مردم استان و مسافران ایجاد کرد و باعث ایجاد شایعات متعدد و بعضا خنده آور نیز شد.

محمد پور تصریح کرد: با دیدن این فیلم ابتدا چند سوال پیش می‌آید. اول اینکه این فیلم صرفا دریا و ساحلی را نشان می‌دهد که موقعیت جغرافیایی آن مشخص نیست؛ و سوال دوم و مهم‌تر اینکه آیا مار درون تصویر واقعا مار جعفری و سمی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در بررسی به عمل آمده توسط کارشناسان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان مشخص شد که این مار یک مار آبی چلیپر و از مارهای غیر سمی بومی استان گیلان است؛ و قبل از این نیز بارها در دریا و ساحل مشاهده شده و اصولا سمی نیست تا نیشش خطرناک باشد و از لحاظ ظاهری با مار جعفری بسیار متفاوت است. به مردم عزیز استان گیلان و به ویژه ساحل نشینان گیلان اطمینان می‌دهیم که فیلم و صوت پخش شده و ادعای مطرح شده مبنی بر سمی و خطرناک بودن مار درون تصویر، صرفا یک شایعه بوده که موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم کرده است.

منبع خبر : مهر

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.