×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024
نخستین جشنواره «نیشکر» در صومعه سرا برگزار می شود

علیرضا مهرگان بعدازظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه شهرستان صومعه سرا که در رستوران «الف» برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت های میراث فرهنگی در شهرستان صومعه سرا در دو حوزه یگان حفاظت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در سال های اخیر در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان انجام شده است، افزود: نظارت و پیگیری بر بسیاری از موضوعات مربوط به هنرمندان و فعالان این حوزه در اولویت و از سیاست های کاری این اداره است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صومعه سرا کشف اشیاء عتیقه در سال های اخیر از افراد سودجو در حفاری های غیرمجاز، گفت: یکی از مهم ترین فعالیت ها و اقدامات در حوزه صنایع دستی، میراث فرهنگی و جذب گردشگری اجرای برنامه های بومی و محلی و جشنواره های سنتی در شهرستان طی سال های گذشته بوده است.

وی احیای آداب و رسوم، صنایع دستی، فرهنگ و آیین های گذشته در این شهرستان را یکی از اولویت های این اداره برشمرد و خاطرنشان کرد: جشنوراه های بومی و محلی، سنتی و غذاهای محلی و همچنین آداب و رسوم گذشته در سطح شهرستان صومعه سرا در سال های اخیر برگزار شده است.

مهرگان در ادامه برگزاری جشنواره توت فرنگی، حلوای ضیابری، رشته خشکار را از جمله این جشنواره های بومی و محلی نام برد که طی سال های اخیر در شهرستان برگزاری می شود.

وی با اشاره به پتانسیل شهرستان صومعه سرا در برخی حوزه ها همانند تولید نیشکر خوب و مرغوب در سطح استان گیلان، یادآورشد: دی ماه سال جاری نخستین جشنواره «نیشکر» در شهرستان صومعه سرا برگزار می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صومعه سرا همچنین به صادرات محموله گلدان های سفالی ساخته شده در شهرستان صومعه سرا به کشورهای اروپایی برای نخستین بار در استان گیلان اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک شاهد صادرات نخستین محموله گلدان های چوبی ساخته شده در این شهرستان به خارج کشور هستیم./مهر

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.