×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
نرخ ارز را کیلویی تعیین نمی کنند!

کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به اینکه نرخ ۵ هزار تومانی برای دلار دولتی پیشنهاد شده است، توضیح داد: این پیشنهاد از سوی برخی از نمایندگان این پیشنهاد را برای بهبود شرایط اقتصادی و ایجاد ثبات در بازار ارائه کردند که این پیشنهاد را ناپخته می دانیم و باید روی آن بیشتر تامل کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به معایب این پیشنهاد کرده کرد و گفت: اگر نرخ دلار دولتی را ۵ هزار تومان در نظر بگیریم تاثیر منفی بر بازار آزاد دارد و نرخ آزاد با افزایش ۳ هزار تومانی قیمت مواجه می شود بنابراین به هر قیمتی نمی توان نرخی برای دلار دولتی در نظر گرفت.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد دهندگان دلار ۵ هزار تومانی با نیت کمک به صادرات نرخ دلار ۵ هزار تومانی را مطرح کردند؛ اما این اعداد و ارقام نمی تواند به بازار، ثبات اقتصادی و صادرات کمکی داشته باشد چرا که آثار منفی بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه نرخ واقعی دلار ۳۸۵۰ تومان است، بیان داشت: طبق قانون بودجه دلار باید۳۸۵۰ تومان باشد؛ اما در نهایت دولت برای بهبود شرایط اقتصادی نرخ ۴۲۰۰ تومان را پیشنهاد داده و همین نرخ بازار را بهم ریخته است چرا که قرار بود این دلار به کالاهای خاص داده شود که به محل سوء استفاده تبدیل شده است.

کاظمی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه افزایش دلار آثار منفی زیادی دارد، تاکید کرد: تا زمانی که شیوه و روش مناسبی برای تعیین نرخ دلار نداشته باشیم نمی توانیم در زمینه ثبات بازار به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم، دلار را نمی توان کیلیویی قیمت گذاری کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برای تعیین نرخ دلار دولت باید مجوزی از مجلس داشته باشد؛ اما در تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومان از مجلس کسب اجازه نشد و نمایندگان نیز به این موضوع ورود نکردند چرا که دولت تحت فشار است و برای کنترل بازار دست به چنین اقدامی زده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با این حال اگر دولت قصد داشته باشد مجدد در نرخ دلار تغییری ایجاد کند باید این بار از مجلس مجوز بگیرد./

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.