×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
همایش مشترک اعضای شوراها و شهرداران غرب گیلان در صومعه سرا برگزار شد

به گزارش میرزا کوچک نیوز به نقل از ایسنا:همایش مشترک اعضای شوراها و شهرداران غرب گیلان با حضور«مهدی چمران» رئیس شورای شهر تهران در صومعه‌سرا برگزار شد.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان، دکتر حسین اسماعیل‌پور در همایش مشترک اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران غرب گیلان که با حضور«مهدی چمران» رئیس شورای شهر تهران در سالن اجتماعات فرمانداری صومعه‌سرا برگزار شد، به رابطه مردم با حکومت اسلامی اشاره و اظهار کرد: حکومت‌های دنیا یا اقتدارطلب و سلطنت‌گر، دموکراتیک و یا اسلامی هستند که حکومت اسلامی برای نخستین بار در جمهوری اسلامی ایران اجرایی شد.

وی با بیان اینکه حکومت اسلامی دموکراتیک و اقتدارطلب نیست بلکه این حکومت به مثابه رابطه پدر و فرزندی است، افزود: در رابطه مردم و رهبر در این نوع حکومت علاوه بر بهره گیری از عواطف عقلانیت نیز در آن حاکم است.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه در همه حکومت‌ها حد و تکلیفی بر مردم وجود دارد، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران مردم و حاکمیت دارای حد و تکلیف مشخصی می‌باشند. بر اساس فرموده امیرالمومنین(ع) حد و تکلیف حاکم و رهبر در جامعه اسلامی بر مردم کاملاً تعریف شده است.

وی با بیان اینکه امانتداری و اجرای برنامه‌های الهی در دستور کار حاکم اسلامی است، گفت: وظیفه حاکم اسلامی اجرای دستورات خدا و امانتداری است.

اسماعیل‌پور با اشاره بر اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قانون اساسی و مفاد مرتبط با آن رابطه بین مردم و مسئولین را با 8محور تحکیم می‌بخشد، تصریح کرد: پذیرش مسئولیت، تقسیم پست‌ها بر اساس شایستگی، صداقت و پیشگامی در عمل، حُسن تدبیر، رنج خود در راستای راحتی دیگران، عدالت‌محوری، مردم‌محوری و خیرخواهی 8محور مذکور است.

فرماندار صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه شوراها واسطه بین مردم و مسئولین هستند، اظهار کرد: امیدست شوراها و مسئولین بتوانند با امانتداری و راست‌کرداری و با ویژگی‌های مذکور در راستای خدمت به مردم و نظام گام بردارند.

در ادامه حسینعلی خدایگانی رئیس شوراهای شهرستان‌های گیلان به وجود قومیت‌های مختلف در غرب گیلان اشاره و اظهار کرد: همه با هم با اتحاد در جهت آبادانی شهرها در تلاشیم.

وی با بیان اینکه علی‌رغم تحریم‌های ناجوانمردانه با تعامل و همکاری همگان شاهد شکوفایی و آبادانی شهرها می‌باشیم، اظهار کرد: خوشبختانه تعامل و رابطه‌ای حسنه‌ای بین همه اعضای شوراهای اسلامی گیلان برقرار است.

رئیس شوراهای شهرستان‌های گیلان با اشاره بر اینکه شهرداران با توجه به وجود مشکلات مالی و رکود اقتصادی در تلاش‌اند تا شهرها را به جایگاه واقعی خود رسانند، گفت: کمیته تطبیق با کمک معاون استاندار و اعضای شورای استان در سراسر گیلان تشکیل شده است. تمام تلاش ما اینست که شهرها و روستاهای آبادی داشته باشیم.

 

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.