×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
٩٦٧ هزار دامنه اینترنتی به نام ایران ثبت شد/پسوند ir در صدر

بررسی ها براساس آمارهای مرکز ثبت پسوندها و دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی، نشان می دهد که تا پایان سال ٩٦ بالغ بر ٩٦٧ هزار و ٩٨٩ دامنه اینترنتی متعلق به ایران از سوی کاربران به ثبت رسیده است.

این آمار در مقایسه با پایان سال ۹۵ از ثبت نزدیک به ١٠٠ هزار پسوند جدید اینترنتی در یک سال حکایت دارد چراکه در پایان سال ۹۵ بالغ بر ۸۷۱ هزار دامنه اینترنتی در کشور به ثبت رسیده بود.

برمبنای این آمار، پسوند «ir» همچنان در صدر دامنه‌های ثبت شده فعال اینترنتی با هویت ایرانی قرار دارد و پسوند net.ir نیز کمترین میزان ثبت دامنه را به خود اختصاص داده است.

آخرین وضعیت ثبت دامنه‌های اینترنتی نشان می‌دهد که هم اکنون تعداد ٩٥٩ هزار و ٢٨٩ دامنه با پسوند ir در کشور فعال است که بیشترین تعداد دامنه اینترنتی را شامل می شود؛ همچنین شمار پسوندهای ثبت شده co.ir بالغ بر ۴۰٣۵ دامنه، شمار دامنه‌های ثبت شده با پسوند فارسی ایران 1907 دامنه و شمار دامنه‌های ثبت شده با پسوند ac.ir حدود ١٤٠٦ دامنه فعال اعلام شده است.

این درحالی است که تعداد دامنه های اینترنتی فعال حاکمیتی و دستگاههای اجرایی با پسوند gov.ir بالغ بر ٢٥٥ دامنه است.

در همین حال تعداد دامنه‌های فعال به ثبت رسیده با پسوند sch.ir حدود ٢٩٣ دامنه، با پسوند org.ir بالغ بر ٣٠٩ و id.ir بالغ بر ٤٦٠ دامنه برآورد می شود. تاکنون ٣٥ دامنه نیز با پسوند net.ir به ثبت رسیده و در مجموع ٩٦٧ هزار و ٩٨٩ دامنه در پایگاه ثبت دامنه‌های اینترنتی در ایران ثبت شده و فعال است.

منبع خبر : مهر
برچسب ها : , ,

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.