×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024
پرورش کرم ابریشم در ۲۲ استان کشور

رئیس مرکز نوغانداری کشور با بیان اینکه امکان پرورش کرم ابریشم سالانه دو تا سه مرتبه در مناطق معتدل کشور مهیا است، تصریح کرد: اکنون در ۲۲ استان کشور کرم ابریشم پرورش داده می شود.

عدیل سرور زرگری در جلسه بررسی صنعت نوغانداری در کشور به ضرورت توسعه تولید پیله ابریشم در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: پرورش کرم ابریشم در ایران از ریشه ۴۶۰۰ ساله برخوردار است و در دوره صفویه سالانه ۳ هزار تن نخ ابریشم در کشور تولید می شد.

وی به مزایا و ظرفیت های موجود نوغانداری در کشور اشاره کرد و افزود: شرایط اقلیمی مناسب و متعدد کرم ابریشم در کشور مهیا است.

سرور زرگری با بیان اینکه امکان پرورش کرم ابریشم سالانه دو تا سه مرتبه در مناطق معتدل کشور مهیا است، تصریح کرد: دوره نوغانداری ۴۵ روز است و اکنون در ۲۲ استان کشور کرم ابریشم پرورش داده می شود.

رئیس مرکز نوغانداری کشور، سرمایه گذاری کمتر و بازگشت سرمایه سریع تر در مقایسه با بعضی از فعالیت های تولیدی کشاورزی برای ایجاد مشاغل خانگی و ایجاد درآمد برای روستائیان را از مزایای پرورش کشور ابریشم خواند و بیان کرد: سال گذشته ۲۵ هزار و ۷۱۰ جعبه تخم نوغان در کشور توزیع شده و از این مقدار، تعداد ۱۱ هزار و ۴۵ جعبه در گیلان توزیع شده است.

سرور زرگری به وجود ۱۴ هزار و ۷۱۳ هکتار توتستان در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و یادآور شد: ۶ هزار و ۶۶۵ هکتار توتستان در گیلان داریم و رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه تعرفه واردات نخ ابریشم در راستای حمایت از تولید داخلی ۲۰۰ درصد در سال ۸۰ بود، خاطرنشان کرد: کاهش شدید تعرفه وارداتی در مقابل نخ ابریشم داخلی آسیب جدی به صنعت نوغانداری کشور وارد کرده است.

رئیس مرکز نوغانداری کشور به ترمیم تعرفه واردات نخ ابریشم در سه سال گذشته به کشور اشاره کرد و افزود: در سال جدید افزایش تعرفه از ۲۶ درصد به ۴۰ درصد را خواستار شدیم و امیدواریم این تعرفه به تصویب برسد.

اجرای برنامه های آموزشی پرورش کرم ابریشم در ۱۸ استان کشور

سرور زرگری از اجرای برنامه های آموزشی پرورش کرم ابریشم در ۱۸ استان کشور خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۳۸ درصد از آموزش های مرکز توسعه نوغانداری کشور در گیلان بود و امسال این آموزش ها به ۴۳ درصد ارتقا پیدا کرده است.

وی به توزیع نهال توت اصلاح شده در استان های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: ۳۷ درصد از نهال های توت اصلاح شده در گیلان توزیع شده است.

رئیس مرکز نوغانداری کشور با اشاره به اختصاص ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی در راستای اجرای طرح های نوغانداری و گردش سرمایه در استان های نوغان خیز کشور، بیان کرد: تفاهمنامه همکاری مشترک معاونت امور تولید دامی وزارت کشاورزی با کمیته امداد کشور در استان به صورت پایلوت منعقد شده است.

سرور زرگی، خواستار حمایت تعرفه ای دولت در واردات نخ ابریشم و فرآورده های ابریشمی به کشور شد و تصریح کرد: توجه رسانه های عمومی و فرهنگ سازی در خصوص اهمیت توجه به تولید داخلی از جمله راهکارهای پیشنهادی در توسعه صنعت نوغانداری کشور است.

منبع خبر : ایسنا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.