×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
کارت ملی هوشمند ۸۹ درصد مردم گیلان صادر شد

قاسم روحانی فر در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار از خبرنگاران به عنوان چشم بینا و امین جامعه نام برد و گفت: انعکاس به موقع اخبار و اعتماد سازی در جامعه از رسالت‌های مهم خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه تاکنون  ۸۶۰ هزار شناسنامه مکانیزه صادر شده است افزود : ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار نفر از جمعیت بالای 15 سال این استان واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.

روحانی فر با بیان اینکه از سال ۹۲ تا پایان تیرماه امسال یک میلیون و 900 هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است، ادامه داد: کارت ملی هوشمند ۸۹ درصد مردم گیلان صادر شد . گیلان جزء استان های برتر در صدور کارت ملی هوشمند است.

وی، ورود به دولت الکترونیک، شناسایی دیجیتال افراد، کاهش تقلب در شناسایی و امضای الکترونیکی را از مزایای کارت ملی هوشمند عنوان کرد.

روحانی فر اظهار کرد: ۲۴ اداره، یک سیستم سیار در مرکز استان، ۲۵ اداره پست و ۴۷دفتر پیشخوان در گیلان با ثبت احوال همکاری دارند.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به وجود ۲ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۵۴ نفر جمعیت در سال 98 خاطرنشان  کرد: ۷ هزار و ۳۳۹ مورد در ۴ ماهه نخست سال ۹۸ متولد شدند که ۵۱ درصد متولدین پسر و ۴۹ درصد دختر هستند.

وی به تولد ۵۹ نفر در هر شبانه روز اشاره و افزود: تالش، آستارا و ماسال دارای بالاترین میانگین نرخ تولد استانی هستند‌ اما هرساله میزان تولد کاهش می یابد.

روحانی فر با اشاره به ۵ هزارو ۳۱۶ مورد فوت در ۴ ماهه سالجاری گفت: ۵۴ درصد فوتی مردان و ۴۶ درصد بانوان، ۵۷ درصد شهری و ۴۳ درصد روستایی هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین علت فوت، بیماری قلبی عروقی است اظهار کرد: بیشترین میزان سنی فوت ۸۰ سال به بالا و کمترین گروه فوتی ۱تا ۴سال است همچنین در هر شبانه روز ۴۳ نفر فوت می کنند.

مديركل ثبت احوال گيلان با اشاره به ۶هزار و ۴۲۰واقعه ازدواج با میانگین سن در مردان ۲۹ و بانوان ۲۵سال اضافه کرد: در ۴ماهه نخست امسال، ۲هزار و ۳۳۰مورد طلاق ثبت شد.

وی با بیان اینکه ۲۳۰مورد تغییر نام در ۴ماهه امسال ثبت شده است گفت: ۹۶۷مورد تغییر نام خانوادگی در ۴ ماهه نخست سال انجام شد که ۳۴ مورد نام خانوادگی و ۹۳۳مورد حذف پسوند بود.  

منبع خبر : ایسنا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.