×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
گرانی و سکوت دولتمردان/ قیمت‌ها در ثانیه افزایش می‌یابد

هر روز که می‌گذرد خود را آماده کرده‌ایم تا با افزایش قیمت روز افزون تمام لوازم ضروری زندگی مواجه شویم، با شروع گرانی ها، موجی از انتقادات راجع به عملکرد دولتمردان به راه افتاده است، تا جایی که در شبکه‌های اجتماعی از کاربران عادی گرفته تا برخی ورزشکاران و هنرمندان از وضعیت کنونی کشور و افزایش قیمت‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

گرانی قبوض آب، برق و گاز، گرانی پوشک بچه، و تمام ارزاق مورد استفاده مردم، سبب نگرانی بیش از پیش مردم شده است و متاسفانه شاهد هستیم که مدیریت از دست دولتمردان خارج شده است.

افزایش آمار بیکاری فارغ التحصیلان و افزایش قیمت دلار و سکه و به تازگی موج جدید گرانی‌ها از دیگر موضوعاتی است که موجب اعتراضات مردم شده است.

در این راستا با چند تن از مردم شهرستان صومعه‌سرا به گفت‌وگو پرداخته‌ایم؛

زهرا زاجکانی، یکی از شهروندان صومعه‌سرایی با بیان اینکه فرزند چند ماهه دارد و به زور پوشک بچه پیدا می‌شود و اگر پیدا شود قیمتش سر به فلک کشیده است، اظهار کرد: این سکوت دولتمردان بیشتر مردم را عصبی می‌کند.

وی با بیان اینکه وقتی در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم چگونه امکان دارد پول کشور ما اینقدر بی ارزش شده باشد، افزود: دولت باید پاسخ تک تک سوالات مردم را دهد تا بدانیم در صورتی که امن ترین کشور منطقه هستیم چرا روز به روز از نظر اقتصادی به پایین ترین درجه می‌رسیم.

این شهروند صومعه‌سرایی با بیان اینکه مگر می‌شود تمامی اجناس در ثانیه تغییر کند، گفت: اگر نظارت و مدیریت درست در کشور باشد هیچ گاه شاهد این بی نظمی و بی سروسامانی نخواهیم بود.

لزوم توجه مسئولان به شعارهای سال مقام معظم رهبری

حمید رضایی، یکی دیگر از شهروندان صومعه‌سرایی تصریح کرد: بعد از اتمام ماه محرم و صفر برای یگانه پسرم قرار بود به خواستگاری بروم اما با توجه به قیمت سرسام آور طلا و کالاهای مورد نیاز از این کار پشیمان شده ایم.

وی با بیان اینکه دولتمردان باید بدانند با این مدیریت ضعیفشان فساد، دزدی و ناهنجاری‌ها را در جامعه افزایش می‌دهند، خاطرنشان کرد: وقتی جوانی بیکار و مجرد باشد قطعا به راه خلاف کشیده خواهد شد.

این شهروند صومعه‌سرایی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چندین سال است که بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند اما دولتمردان فقط از این نامگذاری سالها به عنوان سربرگ نامه‌های اداری استفاده می‌کنند، اظهار کرد: اگر مسئولان به شعارهای سال مقام معظم رهبری دقت داشتند قطعا این وضع کنونی جامعه و مردم نبود.

رضایی با بیان اینکه کشور ما غنی است و همت مسئولان را می‌طلبد که بدون وابستگی به کشورهای غربی این کشور را دوباره سرپا کنند، افزود: وقتی از منابع داخلی آن طور که باید استفاده نمی‌شود قطعا روز به روز بر وضعیت نابسامان اقتصادی افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه مگر می‌شود طی صبح تا غروب بیش از 58 هزار تومان بر قیمت طلا افزوده شود، گفت: مسئولان باید بر بازار نظارت بیشتری داشته باشند تا نگرانی‌های مردم را کاهش دهند.

افزایش قیمت‌ها، هر روز شرایط ‏ناامیدکننده تری را نسبت به روزهای قبل به تصویر می‌کشد

محمد ملکی، یکی دیگر از شهروندان صومعه‌سرایی تصریح کرد: با وجود وعده‌های مدوام مقام های اقتصادی دولت، نه تنها خبری از کنترل بازار سکه نیست، بلکه قیمت ها، هر روز شرایط ‏ناامیدکننده تری را نسبت به روزهای قبل به تصویر می‌کشد.

وی با بیان اینکه در مورد بازار سکه، به عنوان مشتی نمونه خروار، آمارهای عجیب از ورود سوداگران به این بازار است،  خاطرنشان کرد: چطور امکان دارد که دولتمردان و قوه قضائیه نمی‌تواند جلوی این سوداگران را بگیرد و هر روز شاهد افزایش غیر قابل تصور سکه و طلا هستیم.

این جوان صومعه‌سرایی با بیان اینکه افزایش قیمت سکه سبب افزایش طلاق هم شده است و دیگر هیچ جوانی جرأت ازدواج ندارد، اظهار کرد: با وجود افزایش روز افزون نرخ‌ سکه و طلا و وسایل ضروری زندگی، قطعا شاهد کاهش صد در صدی ازدواج خواهیم بود.

ملکی با بیان اینکه انتظار ما از مسئولان این است تا هر چه سریعتر به این وضع پایان دهند و مدیریت درست کشور را به دست گیرند، افزود: متاسفانه تا کنون فقط شاهد حرف زدن مسئولان بوده‌ایم و هیچ عملی ندیده‌ایم.

گفتنی است، سیل اعتراضات مردم در شبکه‌های اجتماعی همه نشان دهنده این است که هیچ یک از مردم از پولدار گرفته تا نیازمند از وضعیت کنونی جامعه راضی نیستند و خواستار رسیدگی هر چه سریعتر مسئولان نسبت به افزایش خودسرانه قیمت‌های اجناس هستند.

گزارش:مائده فلاحتکارضیابری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.