×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
“‌لوازم آرایشی بهداشتی” عمده‌ترین محصول قاچاق در استان گیلان است

نادر عبدالله‌پور صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت:‌ از بین اقلام و کالاهای قاچاقی که سال گذشته در استان گیلان کشف و ضبط شدند انواع لوازم آرایشی و بهداشتی با ارزش 64 میلیارد ریال بیشترین سهم را در بین سایر محصولات کشف شده دارند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان افزود:‌ اقدامات بسیار خوبی در حوزه کشف محصولات قاچاق انجام شده است اما با تمام این‌ها تنها می‌توان ‌10 درصد این کالاها را از این راه شناسایی و ضبط کرد بنابراین مبارزه جدی با این پدیده نیاز به اقدامات جدی‌تری دارد.

عبدالله‌پور به آمار پرونده‌های تشکیل شده در سال گذشته اشاره کرد و ابراز داشت:‌ هزار و 830 فقره پرونده توسط ضابطان و دستگاه‌های کاشف قاچاق کالا و ارز استان گیلان در سال 96 تشکیل شد که این آمار به نسبت سال 95 با حدود هزار و 345 فقره پرونده تشکیل شده،‌ از افزایش نسبی برخوردار است.

مدیرکل امنیتی،‌ انتظامی استانداری گیلان خاطرنشان کرد:‌ روند بررسی حدود هزار و 900 پرونده قاچاق کالا و ارز استان گیلان در سال گذشته به اتمام رسید و مختومه شد و امسال نیز تاکنون حدود 900 فقره پرونده در حوزه‌های مختلف به ارزش 14 میلیارد تومان در روند رسیدگی قرار گرفت.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های محکومیت یافته حوزه قاچاق کالا و ارز گیلان در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در مجموع احکام نهایی حدود هزار و 569 فقره پرونده تشکیل شده قاچاق انواع کالا و ارز به ارزش تقریبی 4 میلیارد و 300 میلیون تومان صادر شد و به مرحله اجرا درآمد.

عبدالله‌پور میزان کشفیات در حوزه لوازم آرایشی بهداشتی را حدود 64 میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت:‌ بیشترین کشفیات انجام شده به ترتیب در بخش‌های لوازم آرایشی و بهداشتی،‌ لوازم خانگی،‌ انواع مواد غذایی،‌ مشروبات الکلی،‌ برنج، انواع‌ ارزاق خوراکی و سوخت بوده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان اعلام کرد:‌ لوازم خانگی با 896 میلیون ریال،‌ مواد غذایی 12 هزار و 569 عدد،‌ انهدام 4 باند مشروبات الکلی، و کشف 525 تن برنج به ارزش 3 میلیار ریال از جمله این کشفیات انجام شده در سال گذشته بوده‌اند.

مدیرکل امنیتی،‌ انتظامی استانداری گیلان با تأکید بر لزوم عزم جدی همه مسئولان برای مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد:‌ این پدیده شوم موجب از بین رفتن فرصت‌های شغلی و نابودی تولید داخلی می‌شود بنابراین در سال حمایت از کالای ایرانی باید جهت مبارزه جدی با آن تمهیدات خاصی اندیشیده شود.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان افزود:‌ اصلاح الگوی مصرف در بین مردم،‌ تبلیغ مؤثر کالاهای ایرانی،‌ حمایت از تولیدکنندگان داخلی،‌ ارتقای کیفیت محصولات ایرانی و نظارت گسترده بر مبادی ورود کالاهای قاچاق باید در دستور کار ویژه مسئولان قرار گیرد.

منبع خبر : تسنیم

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.