×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
ادامه وضعیت ناگوار پایگاه مبارزاتی میرزا کوچک در گوراب زرمیخ

خانه میرزا کوچک خان در محله استاد سرای رشت واقع شده و اسلحه خانه میرزا در گوراب زرمیخ صومعه سرا واقع در غرب گیلان است.

اگرچه ثبت و معرفی اسلحه خانه میرزا می‌تواند نقطه قوتی در افزایش جذب گردشگر فرهنگی استان تلقی شود اما تا این لحظه این کار تحقق نیافته است.

طی سالهای گذشته تصاویری منتشر شد که نشان دهنده این بوده، خانه‌ای که به نهضت جنگل آموزش نظامی و ایستادگی می‌داد و محفل جمع زیادی از مردان غیرتمند بوده در آستانه ویرانی کامل قرار گرفته است.
عبدالرضا فرج زاده شهردار گوراب زرمیخ در مورد اسلحه خانه میرزا کوچک خان به صومعه تی وی گفت: در تحقیقاتی که انجام شده این ملک متعلق به خانواده مقیمی است که در تاریخ ۸/۱۲/۹۷ نامه از سوی شهرداری گوراب زرمیخ به این خانواده به عنوان وراث ارسال شد.

شهردار گوراب زرمیخ افزود: در این نامه از وراث خانواده مقیمی خواسته شده بود که در نظر داریم پایگاه مبارزاتی میرزا کوچک خان را با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان موزه مردم‌شناسی شهر گوراب زرمیخ جهت استفاده عموم مرمت و بازسازی کنیم.

وی با بیان اینکه مالکین در تاریخ ۲۳ خرداد ۹۸ به نامه شهرداری پاسخ دادند، گفت: مالکین عنوان کردند که با اقدام شهرداری موافق هستند و رضایتشان را اعلام داشتند که این ملک را به شهرداری به منظور استفاده عام المنفعه و موزه مردم‌شناسی هبه می‌کنند با این شرط که بر سردرب آن بنا، نام مرحوم اسدالله (کیومرت) مقیمی نصب شود.

شهردار گوراب زرمیخ با بیان این که به محض اعلام رضایت از سوی خانواده، مکاتبات جهت اقدام مرمت به سازمان‌ها و ادارات انجام گرفت، تصریح کرد: در تاریخ ۲۸ اسفند ۹۸ سازمان برنامه و بودجه موافقت خود را جهت تامین اعتبار برای مرمت و بازسازی این ملک اعلام کرد و قرار شد که ۳۰ میلیون تومان در ابتدا برای کارهای مطالعاتی به این پروژه تعلق گیرد که تاکنون ریالی پرداخت نشد.

فرج زاده با اشاره به اینکه شهرداری از محل درآمد جاری خود برای محصور کردن این ملک هزینه کرده است، گفت: میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز اعلام کرده بودند که برای بازسازی و مرمت به شهرداری کمک خواهد کرد اما متاسفانه تاکنون هیچ کدام از سازمان‌ها و ادارات با توجه به مکاتبات و موافقت‌هایی که اعلام کرده بودند، ریالی پرداخت نکردند.

وی در پایان اظهار کرد: این ملک هبه به شهرداری است و ما نمی‌توانیم آن را به سازمان و اداره دیگری واگذار کنیم و هر اقدامی که در این ملک بخواهد صورت گیرد باید زیر نظر شهرداری انجام شود.

منبع خبر : دیارمیرزا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.