×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
افزایش ۱۰۰ هزار تنی تولید شلتوک در شالیزارهای گیلان

علی درجانی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۶ درصد شالیزارهای استان گیلان برداشت شده است، گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته امسال شاهد افزایش ۱۰۰ هزار تنی تولید شلتوک در شالیزارهای استان گیلان خواهیم بود.

وی افزود: علت این میزان افزایش تأمین نهاده‌های مورد نیاز شالیکاران و همچنین شرایط جوی مناسب و بارش باران اعلام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه همچنین به افزایش ۱۰۰۰ هکتاری سطح زیر کشت در سال زراعی امسال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری و حمایت مسئولان استان در زمینه قیمت تضمینی خرید برنج شاهد این میزان افزایش سطح زیر کشت بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه افزایش سطح زیر کشت سبب افزایش میزان تولید استان گیلان شده است، تصریح کرد: معرفی و کشت ارقام پرمحصول در حدود ۲۱ هزار هکتار از اراضی شالیزاری و شرایط مناسب جوی، ورود دانش به مزرعه از دیگر عوامل این میزان افزایش تولید بوده است.

درجانی با بیان اینکه استان گیلان با تولید ۷۵۰ هزار تن برنج سفید دومین تولید کننده کشور محسوب می شود، افزود: با توجه به کیفیت بالای برنج تولید شده در گیلان در کشور مقبولیت فراوانی دارد. این استان بیش از ۳۵ درصد برنج کشور را تولید می کند.

وی در ادامه به برنامه‌های هفته دولت این سازمان اشاره و اظهار کرد: در طی هفته دولت ۷۳ پروژه عمرانی و تولیدی در حوزه کشاورزی با اعتبار بیش از ۹۶ میلیارد تومان در مناطق مختلف استان گیلان به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه با افتتاح این واحدهای برای ۳۵۰ نفر اشتغالزایی می شود، گفت: بیشتر طرح‌ها در حوزه شیلات، ابریشم، آب و خاک و صنایع تبدیلی و طرح‌های گلخانه‌ای است.

منبع خبر : مهر

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.