×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
اقتصاد مقاومتی با شعار اجرایی نمی‌شود / وجود نزدیک به ۹۰۰۰ واحد تولیدی غیرفعال در کشور

به گزارش میرزا کوچک نیوز،سیدکاظم دلخوش اباتری صبح امروز در یک نشست خبری در رشت با بیان اینکه در قانون بودجه پیش بینی درآمد و هزینه در کشور برای یک‌سال است اظهار داشت: اگر این پیش‌بینی به درستی انجام شود به اهداف اقتصادی کشور نزدیک‌تر می‌شویم.

 وی با اشاره به اینکه برای پیش‌بینی درست نیاز به عواملی مانند تحقق درآمدهای دولت، مدیریت در هزینه منابع و کاهش هزینه‌های جاری دولت است تصریح کرد: متاسفانه هزینه‌های جاری دولت‌های بعد از انقلاب کاهش پیدا نکرده و نفت هم که در بودجه کشور حرف اصلی را می زند دچار نوسان است و هزینه‌های کشور هم روزبه‌روز رشد می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نابسامانی در پیش بینی بودجه و درآمدها خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که در کشور حاکم است تلاش دولت و مجلس بر این است که در ارتباط با اقتصاد مقاومتی به سمتی حرکت کند که هزینه‌ها کاهش پیدا کند.

دلخوش با بیان اینکه در کشور باید گروهی متخصص از قوای مختلف ایجاد شود تا راهکارها را به‌مدت طولانی دنبال کنند گفت: مسئولان باید از تجمل‌گرایی پرهیز کنند تا به سمت منابع درآمدی شفاف حرکت کنیم و پتانسیل‌های مختلف نیز باید در کشور مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با اشاره به قانون اصل  44 و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بند 7 و صدور ابلاغیه‌ای مبنی بر منع مداخله دولت در امور اجرایی اقتصاد، تصریح کرد: وقتی اقتصاد در اجرا به‌دست بخش خصوصی سپرده می‌شود دستگاه‌های دولتی نظارتی باید حمایت کنند و این به‌نحوی نباشد که دستگاه‌های نظارتی به‌گونه‌ای عمل کنند که سرمایه‌گذار ترس از کار داشته باشد.

دلخوش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند من شرمنده هستم از جوانانی که در کشور بیکار هستند مطرح کرد: در چنین شرایطی مناطق آزاد زمینه خوبی برای اشتغال برای مردم است به‌شرطی که در حمایت از سرمایه‌گذاران تدابیری اندیشیده تا مشکلات برطرف شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا کالایی به‌صورت غیرقانونی وارد کشور نشود گفت: کالای چمدانی در مناطق آزاد دارای حد و اندازه است؛ در قانون برای هر مسافر 150 دلار پیش بینی شده است که غیر از این قاچاق محسوب می‌شود ولی به‌دلیل طول بودن مرزهای ما در آب و خشکی که بیش از 8600 کیلومتر است مشکلات قاچاق کالا را شاهد هستیم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات گیلان در حوزه تجهیزات امدادی اعلام کرد: به‌دنبال اختصاص بودجه برای تهیه هلی‌کوپتر و اورژانس هوایی هستیم تا در غرب و شرق گیلان این مشکلات را برطرف کنیم./تسنیم

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.