×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
برای تحقق شعار سال از ظرفیت اوقاف استفاده شود

سید کاظم دلخوش  ظهر امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در محل اداره اوقاف گیلان   با ارزیابی  اجرای  برنامه‌های فرهنگی  این اداره اظهار کرد:   اوقاف و امور خیریه استان گیلان نسبت به گذشته پیشرفت خوبی داشته و طرح‌های ایام نوروز موجب شده تا مردم با اوقاف و اهداف آن بیشتر آشنا شوند.

 وی با اشاره به ورود خوب اوقاف به بخش‌های عمرانی گفت: اوقاف بر اساس سنت حسنه وقف دارای  ظرفیت  مناسب برای   تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، رونق  اقتصادی و اشتغال است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی  با اذعان به اینکه اوقاف در  رعایت حقوق واقفین خیراندیش و رعایت حقوق مردم  خوب عمل می‌کند افزود:  اوقاف در ساماندهی بقاع متبرکه، ساماندهی وقف‌های خاص و عام اعم از وقف‌های تجاری، مسکونی و غیره گام‌های مؤثری برداشته است و  با این اوصاف لازم است مردم  بیشتر با فعالیت اوقاف آشنا شوند که مستلزم برنامه‌ریزی‌های بیشتر است.

دلخوش با تأکید بر اینکه  برای حمایت از اوقاف و اهداف آن  لازم است مجلس و دولت این سازمان را همراه کنند تصریح کرد: مجلس با قوانینی که وضع می‌کند می‌تواند همراهی بیشتری با سازمان اوقاف و امور خیریه داشته  که این مهم در پیشبرد اهداف این سازمان حائز اهمیت است.

وی با  تأکید بر اینکه  از مسئولین استانی و خیرین خیراندیش  خواستار همراهی با اوقاف  هستم  خاطرنشان کرد:  در خصوص وقف و زکات  در کمیسیون اقتصادی مجلس  جلسات متعددی تشکیل  و قوانینی نوشته و کارگروهی برای پیگیری این قوانین تشکیل شده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمینه فرهنگ وقف فراهم بوده و نیاز به تقویت دارد گفت: مسئولین استانی و کشوری می‌توانند به اوقاف کمک کنند که می‌طلبد از پتانسیل  کمک  آن‌ها بهره برد.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم قطعاً اطلاع دقیقی در خصوص اهمیت وقف دارد افزود: درآمدهای اوقاف متعلق به ادارات و تجهیزات آن نیست و هزینه کرد آن درآمد مسلماً باید روال قانونی و شرعی خود را طی کند.

دلخوش بیان کرد: ما نیز  باید در تجهیزات اداری اوقاف، اهداف وقف،  تحقق منابع درآمدی وقف  از طریق مجلس و دولت مساعدت داشته باشیم

منبع خبر : فارس

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.