×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
بیکاران منتظر معجزه نباشند / با ۱۵ هزار تومان شروع کردم / از همه نقاط ایران مشتری دارم

زهره مشهدی علی نیا در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه کسی که محتاج باشد یقینا راهی به سویش گشایش خواهد یافت، اظهار داشت: مشکلات مالی و فقر روستا بر من اثر کرد و توانستم با جنگیدن و در مقابل جبر زمانه ایستادن، تسلیم خانه و خانه نشینی نشوم.
وی به تلاش خود در طرح موفق پرورش مرغ بومی محلی اشاره داشت و افزود: طرح پرورش مرغ بومی محلی را با سه مرغ بومی محلی شروع کرده ام و در زمان اجرای این کار تنها ۱۵هزار تومان پول داشتم.
کارآفرین برتر کشور در تولید مرغ بومی محلی با اشاره به اینکه برای رشد و نمو دادن این کار در خانه های مردم کار کرده ام، گفت: برای اینکه روی پای خودم بایستم فرش شستم، سبزی و پیاز سرخ کردم و خواست خدا بود که با مرغ بتوانم جلو بروم.
این کار آفرین اهل روستای خشت پل شهرستان صومعه سرا انگیزه خود را مبارزه با خانه نشینی عنوان کرد و اظهار کرد: هدف اصلی من پرورش مرغ بومی محلی بوده و همیشه دوست داشتم از آمار بیکاران بکاهم.
مشهدی علی نیا  با بیان اینکه “می توانم” را هرگز با بی پولی از بین نبرده ام، گفت: برای یک زن خیلی سخت است که در کنار بچه داری و کار خانه؛ کار بیرون را هم انجام دهد اما باید برنامه ریزی داشت و مقاوم بود.

1111-768x515زن کارآفرین برتر کشور با اشاره به اینکه کار پرورش مرغ بومی محلی را از حیاط خانه خود شروع کرده، گفت: من اصلا فکر نمی کردم که پس از مدت کوتاهی حیاط خانه ام جایی برای نفس کشیدن مرغ ها نباشد اما همیشه به این مسئله امیدوار بودم.
وی با بیان اینکه در هر کار موفقی همیشه دستانی با نیت پاک حضور دارند، گفت: خدمتگذاران مردم در کمیته امداد و سپاه پاسداران یاری گر و راهنمای من در مسیر موفقیت من بوده اند.
علی نیا با بیان اینکه کار را از حالت بومی به صنعتی تغییر دادم تا بتوانم مرغ های بیشتری پرورش دهم، گفت: با وامی که از سپاه گرفتم توانستم زمینی بخرم و سالنی در آن ایجاد کنم که اکنون بعنوان پرورشگاه مرغ های بومی محلی می باشد.
این زن موفق گیلانی تلاش خود را حول محور فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی عنوان نمود و اذعان داشت: این طرح من موفق شد و من تلاش کردم دوستان و علاقه مندانی که از سایر شهرستان ها و استانها برای راهنمایی می آیند، کم و کیف کار را به آنها نیز آموزش دهم.
وی دلیل دیگر موفقیت خود را حاضر شدن در جامعه و خجالت نکشیدن یاد کرد و افزود: من در اوایل کار تولید محصولاتم را اعم از تخم مرغ ها، مرغ و خروس ها را با بردن به بازار های محلی و تبدیل به پول کردن به بازار عرضه کردم اما اکنون مشتری ها از سایر نقاط کشور همچون سمنان، تهران، قزوین و دیگر شهر ها خودشان به مرغداری می آیند و محصولاتم را می خرند.
کارآفرین برتر کشور با بیان اینکه در ایجاد شغل نباید منتظر معجزه بود، گفت: معجزه جوانان ایرانی عزم و اراده آنهاست و باید در هر مکانی که هستند ظرفیت های خود را بشناسند و با بکارگیری ظرفیت ها شغلی برای خود دست و پا کنند.

 

منبع:واران خبر

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.