×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
توسعه باغهای چای و توتون در دستور کار قرار گیرد

سیدجلال سید محمدی روز یکشنبه در جریان بازدید از کارخانه چای این شهرستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در چند سال اخیر با مشکلات آب زراعی شالیزارها به واسطه تغییر اراضی باغی به شالیزار بوده ایم از این رو باید زمین های زراعی مساعد به کشت توتون و چای اختصاص یابد .
وی در ادامه با اشاره به وجود ۳۰هکتار باغ چای در این شهرستان افزود: ۳۵۰ تن برگ سبز چای استحصال شده از این اراضی تبدیل به ۶۵ تن چای خشک شامل ممتاز ، شکسته، قلم و باروتی می شود که این میزان باید افزایش یابد .
وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک کارخانه چای در این شهرستان با اشتغال ۱۶نفر مشغول به فعالیت است که در راستای حمایت از محصولات تولید داخل ادارات باید چای مورد نیازشان را از این کارخانه خریداری کنند .
برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور شروع و تا پایان مهر ماه انجام می شود.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و با دارابودن ۲۸ هزار هکتار شالیزار، ۲۸۰ آب بند وبیش از ۱۲هکتار صنوبرکاری از کانونهای مهم تولید محصولات کشاورزی چون برنج ،صنوبر ،پاچ باقلا ،نیشکر کدو و هندوانه و آبزی پروری است. سالانه از ۷هزار هکتار باغ های این شهرستان افزون بر ۳۰ هزار تن محصولات باغی و جالیزی چون خیار ، کدو ،هندوانه ،خربزه و انواع حبوبات و باقلا تولید می شود.

منبع خبر : ایرنا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.