×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
تکمیل ۹۳ درصد از زیرسازی راه آهن رشت-قزوین

به گزارش میرزا کوچک نیوز،محمدعلی نجفی در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطی استان گیلان که با حضور وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات وبعضی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد, اظهار داشت: وزیر ارتباطات عنایت ویژه ای به استان گیلان دارند و در 3 سال اخیر نزدیک به 5 سفر به گیلان داشتند و سفرهای ایشان نیز چند منظوره بود.

وی با اشاره به اینکه واعظی, رئیس کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و آذربایجان است, افزود: می‌توانیم از ارتباط با آذربایجان و روسیه بهره مند شویم لذا بعد از فروپاشی شوروی سابق ارتباطات ما با جمهوری آذربایجان و روسیه با حضور واعظی شکل گرفت.

استاندار گیلان با بیان اینکه راه آهن رشت-قزوین از قبل آغاز شده بود, تصریح کرد: رئیس جمهور در سفر به گیلان به پروژه زیربنایی آزاد راه رشت-قزوین تاکید داشت و با تلاش وزارت راه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور کار را به سرعت جلو می‌بریم و خوشبختانه 93 درصد از زیرسازی راه آهن رشت-قزوین انجام شده است.

نجفی با اعلام اینکه شرکت زیرساخت توسعه راه‌های استان این قول را داده که در 6 ماه آینده زیرسازی راه آهن به 100 درصد برسد, عنوان کرد: از 164 کیلومتر راه آهن, 58 کیلومتر آن  ریل‌گذاری شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه یکی از مشکلات قبل از برجام تحریم‌ها بود, اظهار کرد: قبل از برجام روسیه و هندوستان برای ما در فروش ریل مزاحمت ایجاد می‌کردند ولی بعد از برجام خوشبختانه با فضای جدیدی که به وجود آمد مسائل را پشت سر گذاشتیم.

نجفی با اشاره به اینکه تا پایان امسال ریل‌گذاری راه آهن رشت-قزوین به‌طور کامل انجام می‌شود, اظهار کرد: حضور آقای واعظی در سفر به گیلان تحرک جدیدی را به وجود آورد و پروژه راه آهن رشت- آستارا نیز به زودی شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی ایران-آذربایجان بعد از 10 سال توقف از نو شکل گرفت, بیان کرد: در این 2 سال توفیقات خوبی را به دست آوردیم؛ جمهوری آذربایجان نیز علاقه مند شده و ریل گذاری را از 8 کیلومتری متوقف شده شروع کرد و پل راه آهن نیز احداث شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه بیش از 400 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه ارتباطی استان گیلان هزینه شد, مطرح کرد: یکی از مهمترین شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی دولت الکترونیک است.

نجفی با اشاره به اینکه رتبه گیلان در بخش فناوری و اطلاعات در ابتدای دولت یازدهم بیست و نهم بود, خاطرنشان کرد: رتبه گیلان در فناوری اطلاعات به زیر 20 رسیده است و تلاش می‌کنیم در این زمینه به 5 استان برتر کشور تبدیل شویم.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی 1000 شرکت دانش بنیان را در برنامه کاری خود داریم, اظهار داشت: استان گیلان این آمادگی را دارد که در بخش‌های مختلف شهری و روستایی به‌عنوان استان گردشگرخیز مقام اول را به دست آورد./تسنیم

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.