×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
حمایت از تولیدکننده گیلانی در روند خودکفایی کشور موثر است

سید کاظم دلخوش در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت:‌ حمایت از تولیدکننده گیلانی در خودکفایی کشور بسیار موثر است زیرا این استان نه‌تنها به‌عنوان قطب تولید انواع محصولات کشاورزی است بلکه با حمایت‌های لازم می‌تواند در حوزه صنعت نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد:‌ مهم‌ترین اقدامی که باید در بخش تولید محصولات کشاورزی با اعمال برنامه‌های کوتاه مدت و یا بلند مدت پیاده‌سازی شود فراهم آوردن زمینه و زیرساخت‌های مورد نیاز جهت خودکفایی کشور در این حوزه است.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس عنوان کرد:‌ برنج از محصولات تولیدی و استراتژیک استان گیلان محسوب می‌شود که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های خدادادی و شرایط جغرافیایی و اقلیمی ویژه استان و حمایت از تولید ملی در جهت بی‌نیاز کردن کشور از واردات برنج اقدام کرد.

دلخوش خاطرنشان کرد:‌ تا زمانی که محصول برنج در داخل کشور به اندازه کافی و مورد نیاز مصرف سالانه در کشور و خاصه استان گیلان تولید نشود ما همچنان با مشکلات مختلف رو‌به‌رو می‌شویم و باید هر زمان چالش‌های جدیدی را به‌علت این نقیصه بزرگ در کشور تجربه کنیم.

وی به تولید چای داخلی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که در فرآیند تولید محصولی همانند چای باید به آن دقت شود ضرورت مکانیزه کردن روش‌ تولید،‌ برداشت و تبدیل محصول نهایی است بنابراین انتظار داریم دولت در این خصوص اقدام مثبتی از خود نشان دهد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس بیان داشت:‌ در سال حمایت از کالای ایرانی، حمایت از تولیدکنندگان محصول چای،‌ کارخانه‌داران چایسازی شمال و سرمایه‌گذارانی که با نگاه اقتصاد‌ی قصد ورود به این عرصه را دارند باید توسط مسئولان مربوطه جدی‌تر گرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد:‌ استان گیلان با وجود این مقدار ظرفیت در بسیاری از حوزه‌ها مغفول مانده و توسعه پیدا نکرده است به طوری که به عقیده بسیاری از صاحبنظران کشور گیلان تنها به‌عنوان یک استان کشاورزی شناخته می‌شود که البته به‌هیچ عنوان این مطلب صحیح نیست.

دلخوش خاطرنشان کرد:‌ در سالی که توسط مقام معظم رهبری با نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است انتظار داریم دولت نیز نگاه منصفانه‌تری به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل تولیدکنندگان گیلانی دا‌شته باشد و از آن در راه خودکفایی اقتصادی کشور استفاده کند

منبع خبر : تسنیم

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.