×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
خبرنگاران سمبل آگاهی هستند

به گزارش میرزا کوچک نیوز،فرماندار صومعه‌سرا گفت: کارایی، اثربخشی، شجاعت و آگاهی‌بخشی از ویژگی‌های اخلاق حرفه‌ خبرنگاری است.

دکتر حسین اسماعیل‌‌پور در همایش روز خبرنگار که با حضور خبرنگاران استان و شهرستان صومعه‌سرا در تالار فرشتگان این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار با اشاره به آیه شریفه « ن والقلم و ما یسطرون» اظهار کرد: خداوند به قلم به عنوان ابزار نوشتن قسم یاد کرده است که نشان از اهمیت آن است.

وی به مجموعه بایدها و نبایدهای حرفه خبرنگاری که این حرفه را منحصربه فرد ساخته است، اشاره کرد و افزود: خبرنگاران و اصحاب اهل قلم باید در این حرفه اصل را بر دانش و فهم گذارند.

فرماندار صومعه‌سرا کارایی، اثربخشی، شجاعت و آگاهی‌بخشی را از ویژگی‌های اخلاق حرفه‌ خبرنگاری برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات در حوزه خبررسانی شهرستان تعریف‌ و تمجید است. تعریف و تکذیب نیز هر دو مخرب‌اند.

وی با بیان اینکه تهمت، افترا و ورود به حریم خصوصی افراد با هدف اطلاع‌رسانی اخلاقی غیرحرفه‌ای است، تصریح کرد: تهدید و توهین یکی دیگر از مشکلات رسانه‌ای در شهرستان است.

اسماعیل‌پور به سوء استفاده برخی از حرفه مقدس خبرنگاری اشاره کرد و گفت: باید اخلاق حرفه‌ای را وارد حرفه خبرنگاری کرد تا اخلاق ما در برابر بداخلاقی‌های کسانی که خبرنگارنما هستند پایدار شود.

وی خبرنگاری را سخت‌ترین، جدی‌ترین و هنرمندانه‌ترین حرفه دانست و عنوان کرد: بنده اعتقاد دارم رسانه بازوان توانمند و اندیشه توسعه است. هر کشوری برای دستیابی به توسعه نیازمند برخورداری از خبرنگاران و اصحاب رسانه قوی است.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه خبرنگاران سمبل آگاهی هستند، متذکر شد: نماد رشد فکری جامعه در این عرصه قابل مشاهده است. رسانه ناشر اندیشه اجتماعی، ناظر عملکرد سازمان‌ها و ناظر اجرای برنامه های توسعه است.

فرماندار صومعه‌سرا در پایان اظهار کرد: امیدست قدم‌ها و قلم‌ها در راستای اعتلای ایران اسلامی باشد./ایسنا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.