×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
دسته دسته بغض/ جامانده‌ایم و حوصله شرح قصه پر غصه نیست

میرزاکوچک نیوز_عقیل گنجه:روزهای عاشقی یکی پس از دیگری در تقویم محرم گذشت و به روز اربعین حسینی نزدیک می‌شویم، اربعین حسینی که در اولین ماه پاییز درست در زمان برگریزان شورانگیز، مهمان دل‌های ارادتمند آستان دوست می‌شود.

 

اما امسال حزن و اندوه اربعین بیش از سال‌های گذشته است، همهمه‌های رفتن و جا ماندن، پای پیاده و دل شکسته بیشتر از هر زمان دیگر به گوش می‌رسد، قدم‌هایی که برای جاده‌های عاشقی دلتنگی می‌کنند، این روزها دل‌ها پا شده‌اند و اشک‌ها آب تا خاک پای زائران حسینی عراقی شوند.

 

عاشقان و جاماندگان کاروان دلدادگی امسال غم بزرگی را در سینه خود حمل‌می‌کنند، عاشقانی که یک سال را به عشق رقتن به کربلای معلی در روز اربعین حسینی سپری کردند که ناگهان مهمان ناخوانده منحوس وارد زندگیشان شد، مهمان ناخوانده‌ای که تنفرش بیش از هر زمان دیگر در دلها افتاده است، مهمانی که باعث شد از دیدن یار باز بمانیم.

 

این روزها زن و مرد، پیر وجوان، کوچک و بزرگ همه اندوه سنگین جاماندن از قافله عشق را بر دوش خود می‌کشند، فقط کافیست یک سر به فضای مجازی بزنیم می‌بینیم که تمام جاماندگان اربعین حسینی یک به یک با آه و حسرت یک پست و استوری و … در راستای جاماندگی خود می‌نویسند.

 

«بیچاره اون که حرم را ندیده    بیچاره‌تر اون که دید کربلارو»

 

این روزها در مسیر دلدادگی، بیت الاحزان هر کس شده تنهایی خودش؛ سرها در گریبان و اشک‌ها در تلالو؛ گویی گرد حسرت بر روی دلها نشسته و هیچ راهی جزء خوردن حسرت وجود ندارد.

 

تا دو هفته قبل «به دلم داغ حرم نگذارید فقط ..» شده بود ورد زبان همه عاشقان حسینی؛ همه یک اندوه مشترک داشتند و آن کربلا بود و امروز فقط از همه جاماندگان حسرت و آه روزهایی که در سالهای گذشته در کربلا گذراندند و قدر ندانستند است.

 

تُو جاده می‌رفتیم با هم یادته    تُو هیأت دعامون فقط کربلا

   چـــه راحت می‌رفتیم حرم یادته    کفران نعمت کــردم ببخش آقا

     اگــر اذیت کـــردم ببخش آقا        با هر کسی غیر از تو زبونم‌لال

اگر رفاقت کردم ببخش آقا

 

مداحان اینگونه نوحه‌ها را می‌خوانند و آتش به دل جاماندگان می‌زنند که یک سال صبوری تا رسیدن به اربعین حسینی و رفتن به کربلای معلی، آخرش هیچ و هیچ و هیچ.

 

«زکیه بایرامی» یکی از زائران اربعین حسینی در سالهای گذشته است که در این راستا به خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: حسرت به دل داریم و جامانده‌ایم از کاروان عاشقان.

 

این جوان رشتی افزود: هنوز یادمان نرفته که سال‌های پیش این روزها همقدم با دلدادگان مسیرت عمودهای نجف تا کربلا را می‌شمردیم، اما حالا بی‌قراری‌هایمان را در صفحات مجازی آرام می‌کنیم.

 

وی گفت: تنها چیزی که دو سه روز مانده به اربعین حسینی دل‌های حسرت‌زده ما را تسکین می‌بخشد دلنوشته‌هایی است که به ناچار در فضای مجازی با یکدیگر به اشتراک می‌گذاریم تا این روزها را به نحوی سپری کنیم.

 

«مریم کوثری» یکی دیگر از کاربران فضای مجازی با بیان اینکه دعا می‌کنیم سال بعد این روزها قدمها‌یمان به تربت کربلا متبرک شود تصریح کرد: این روزها هیچ چیزی تسکین دلهای شکسته ما نیست.

 

این جوان گیلانی که هر ساله اربعین حسینی به کربلا مشرف می‌شد خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به ایام اربعین سید و سالار شهیدان یاد و حسرت بزرگترین راهپیمایی تاریخ بشریت یعنی «پیاده روی بزرگ اربعین» در مسیر عاشقی «نجف تا کربلا»‌ بیشتر برایمان تداعی شده و این روزها دلهایمان بیشتر می‌سوزد که ای کاش در این مسیر ما نیز امسال گام برمی‌داشتیم.

 

جا مانده‌ایم و حوصله شرح قصه نیست     تربت بیاورید که خاکی به سر کنیم

 

خدایا! به سوز حسرتی که در دنیا در طلب زیارت اربعین حسینت کشیدیم آخرت را روز حسرت ما قرار مده‎. ‎

 

 

 

 

 

 

برچسب ها : , ,

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.