×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
شناسایی مزاحمان تلگرامی در رشت

به گزارش میرزا کوچک نیوز،ایرج محمدخانی ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به ارجاع سه فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب رشت مبنی بر مزاحمت از طریق تلگرام در این شهرستان اظهار کرد: ماموران پلیس فتا موضوع مذکور را پیگیری کردند.

وی از شناسایی عاملان مزاحمت در پیام‌رسان موبایلی تلگرام با پیگیری‌های فنی پلیسی در رشت خبر داد و افزود: یک نفر زن به همراه سه نفر مرد با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه متهمان با توجه به مستندات کشف شده به بزه انتسابی اعتراف کردند، تصریح کرد: متهمان مذکور انگیزه خود را تسویه‌حساب شخصی و انتقام جویی عنوان کردند.

محمدخانی حفظ حریم خصوصی افراد را خط قرمز پلیس خواند و بیان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شدند.

*انتشار تصاویر خصوصی از طریق موبایل جرم است

وی در ادامه به ارجاع تعدادی پرونده مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی شهروندان در تلگرام اشاره کرد و گفت: دو نفر از عاملان انتشار تصاویر خصوصی شهروندان گیلانی در تلگرام شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه متهمان مذکور با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: متهمان با توجه به مستندات دیجیتالی کشف شده، به بزه انتسابی خود اعتراف کردند.

محمدخانی به ارجاع متهمان برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت اشاره کرد و یادآور شد: طبق ماده 16 فصل پنجم هتک حیثیت و نشر اکاذیب قانون جرایم رایانه‌ای، فردی که به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی فیلم، صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کرده و آن را منتشر کند به نحوی که موجب هتک حیثیت او شود به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا 40 میلیون ریال مجازات محکوم می‌شود.

وی متذکر شد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان موبایلی مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهند.


منبع:فارس

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.