×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
عکاس بین‌المللی گیلان در بستر بیماری

به گزارش میرزا کوچک نیوز،محمد کوچک‌پور کپورچالى عکاس بین‌المللی در سال ١٣٣۴ هجرى شمسى در کپورچال بندر انزلى دیده به جهان گشود. عکاسى را از سال ١٣۶٠ با ابتدایى ترین امکانات و بدون هر گونه آموزشى ولى عاشقانه آغاز کرد.

او تحت تاثیر محیط پیرامونش (منطقه سرسبز گیلان) ابتدا به عکاسى از طبیعت پرداخت ولى دیرى نپایید که مردم و زندگى نیز به علاقه‌مندی‌هایش افزوده شد. کوچک‌پور در طول این ٢٧ سال عکاسى به جز گیلان به اکثر استان‌هاى ایران و همچنین به برخى کشورهاى دیگر نیز سفر کرده و طبیعت، فرهنگ و باورهای مردم آن سامان را به تصویر کشیده است که حاصل آن حدود ٢۵٠ هزار قطعه عکس است که در مجموعه شخصى اش نگهدارى مى شود.

عکس‌هاى او حکایت عجیبى دارند، او راوى مصور تاریخ معاصر گیلان است و این مجموعه از کارهاى خود را، عکس‌هاى سریالى مى نامد. چرا که بعد از شناسایى چهره‌ها و شخصیت‌هاى خاص گاهى تا حدود ٢۵ سال بر روى آنها متمرکز شده تا بتواند آن ها را به بهترین شکل به تصویر بکشد و برای همیشه در تاریخ ثبت کند.

برپایی ١٨ نمایشگاه داخلی و ۴ نمایشگاه برون مرزى، کسب مقام اول در مسابقات مختلف عکاسی داخل کشور در کارنامه هنری کوچک‌پور به چشم می خورد.

کسب موفقیت در چهار مسابقه‌ی عکاسی آسیا و اقیانوسیه یونسکو در ژاپن در سال های ١٩٨٩، ١٩٩٠، ١٩٩١ و ١٩٩۶ میلادی، دو دوره مسابقه عکاسی بین‌المللی شانگهای چین در سال‌های ١٩٩١ و ١٩٩۶، سه دوره مسابقه‌ عکاسی جهانی آساهی شینبون ژاپن به همراه مدالیون طلا در سال‌های ١٩٩٠، ١٩٩۵ و ١٩٩٨، دریافت جایزه از انجمن بین‌المللی خلاق انگلستان به همراه مدال برنز فیاپ عکاسی آمریکا در سال ١٩٩٢، موفقیت در مسابقه عکاسی بین‌المللی خانه فرهنگ بلژیک در سال ٢٠٠٣، کسب جایزه از نمایشگاه بین المللی عکس انسانیت کشور چین در بخش “زندگی روزمره” در سال ٢٠٠۴ و… از دیگر افتخارات این هنرمند گیلانی است.

ssadaki854

عیادت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از عکاس پیشکسوت استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با حضور در بیمارستان پورسینا رشت، از محمد کوچک‌پور کپورچالی عکاس بین المللی و پیشکسوت استان عیادت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، عصر یکشنبه ٢٣ خرداد با حضور در بیمارستان پورسینا رشت، از محمد کوچکپور کپورچالی عکاس بین المللی و پیشکسوت استان عیادت کرد.

فیروز فاضلی در این عیادت از وضعیت جسمی این هنرمند با سابقه و پرافتخار گیلان و معالجه او آگاهی یافت و از خداوند متعال برای وی آرزوی سلامتی کرد. قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فاضلی را در این دیدار همراهی کرد.

هنر آنلاین

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.