×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
لزوم توجه به ظرفیت ها و توانمندی های صومعه سرا

به گزارش خبرنگار میرزاکوچک نیوز، سید جلال سیدمحمدی در جلسه تشکیل ستاد سرمایه گذاری خارجی در شهرستان اظهار کرد: شهرستان صومعه سرا دارای ظرفیتهای بالقوه فراوانی است که باید با توانمندی های موجود آنها را به بالفعل تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این ستاد حرکت به سمت رشد و توسعه با فعالسازی و تحرک بخشی ظرفیتها و توانمندی های شهرستان است، افزود: این شهرستان در زمینه کشاورزی حرفی برای گفتن دارد.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه حدود 30 هزار هکتار از اراضی این شهرستان را شالیزاری به خود اختصاص داده است، گفت: صومعه سرا رتبه دوم کشت برنج در سطح استان را دارا است.

سیدمحمدی با بیان اینکه 100 واحد برنجکوبی در شهرستان فعال است، تصریح کرد: در این راستا ایجاد صنایع تبدیلی و مکمل بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه این شهرستان در زمینه پرورش ماهیان سردابی و گرم ابی، صنوبرکاری و ابریشم جز شهرستان های برتر استان و کشور است، خاطرنشان کرد: باید در زمینه صنوبرکاری فضای مناسبی را برای صنوبرکاران ایجاد کرد.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه صومعه سرا دارای بزرگترین مزارع پرورش صنوبر است، اظهار کرد: صومعه سرا در سطح کشور رتبه نخست صنوبرکاری را به خود اختصاص داده است.

سیدمحمدی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای 520 هکتار توتستان است اما صنعت ابریشم راکد مانده است، افزود: با فعال کردن این بخش برای بیش از 2 هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه 91 واحد صنعتی در شهرک صنعتی صومعه سرا ثبت شده که فقط 31 واحد فعال و مابقی به دلیل موانع بانکی، مالیاتی و بیمه ای غیر فعال است، گفت: صومعه سرا در زمینه گردشگری و سرمایه گذاری حرف برای گفتن دارد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.