×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
مشارکت حداکثری در انتخابات، مانور اقتدار ملی است

به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری گیلان که با محوریت معارفه استاندار جدید در رشت برگزار شد؛ با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: جمهوری اسلامی که بر اساس امر ولایت و امامت است، تجلی همان عاشورا و کربلاست و در دنیا ، نظام جمهوری اسلامی است که ندای استقلال و مقاومت در برابر زور سر می دهد و البته برای این موضوع، هزینه های بسیاری هم داده است.

وی ادامه داد: پس از ۴۰ سال می بینیم که بسط و گسترش آرمان ها و ایده های نظام اسلامی ایران، در دنیای پیچیده و تحولاتی که در منطقه شاهد هستیم، نتیجه این تبعیت و پیروی از عاشورا و کربلاست و آنچه که می تواند مبنای ارزیابی جمهوری اسلامی باشد؛ از زبان ، عمل ، کردار و گفتار دشمنان می بینیم.

وزیر کشور با اشاره به تلاش های دشمنان و بدخواهان انقلاب و در فشار قرار دادن نظام و ملت ایران افزود: به گمان خود فکر می کردند که اقداماتشان منجر به فروپاشی نظام می شود هرچند در تحلیل های ۹۸ از فروپاشی عدول کرده و همراه سازی و اصلاح نظام را دنبال می کنند اما یادمان نرفته که می گفتند جمهوری اسلامی ایران نمی تواند ۴۰ سالگی خود را جشن بگیرد و بعد از حوادث دی ماه ۹۶ ، با خیال افزایش نارضایتی و ساماندهی شورش ها ، به دنبال اهداف شوم خود بودند.

رحمانی فضلی یادآور شد: سال گذشته بیشترین فشارها را در ابعاد سیاسی و اقتصادی داشتیم و توانستیم تحریم را به ثبات سیاسی و افزایش صادرات و کاهش واردات تبدیل کنیم و اینها منجر به این شد که درهای مذاکره را باز کنند و به نتایجی برسیم که ثبات و تاثیر گذاری مداوم با صلح همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد: تبعیت و حمایت از دولت، مبتنی بر قدرت مردم ایران است اما همه روش های کاربردی ، معقول و منطقی را پیگیری می کنیم و این برای همه دنیا اتمام حجت است.

وزیر کشور با اشاره به موضوع برجام و اینکه اقدامات ما مبتنی بر مقاومت و انسجام ملی بود، گفت: همه دنیا دیدند که ما وفادار به اصولی بودیم که در قالب مذاکره به آنها هرچند به صورت اجمالی، رسیدیم و اگرچه ایراداتی هم موجود بود اما دولت آمریکا، آن توافق را زیر پا گذاشت.

به گفته رحمانی فضلی؛ نفس موضوع برای ما موفقیت و برای آمریکا، شکست است و در عرصه سیاسی هم آنها نمی توانند به هیچ اجماعی برسند چراکه ما دیپلماسی را با قدرت پیگیری می کنیم و همین امر، طرف مقابل را وادار کرده که از طریق دیپلماسی وارد شود.

وی اضافه کرد: به کار گیری زور برای مردم ایران تاثیری ندارد و ما هم می گویم همه کار را برای احقاق حق ملت انجام می دهیم و تکلیف در داخل این است که نه برای پاسخگویی به این فشار، بلکه باید خیلی زودتر از این، به موضع استقلال اقتصادی می رسیدیم چراکه یک عقب افتادگی تاریخی اساسی در حوزه اقتصادی داریم.

وزیر کشور ادامه داد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مفهوم دولتی که هم مقبولیت ، هم مشروعیت و هم مبتنی بر مشارکت مردم باشد را نداشتیم و دولت در ایران قبل از مشروطیت، دست هیات حاکمه بود و مردم جز خراج دادن و سرباز دادن، نقشی نداشتند اما مبدأ تحولات ایران به مفهوم واقعی ملت و دولت و ارتباط واقعی آنها در سال ۱۳۵۷ و با پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه بعد از ۴۰ سال باید بدانیم نقطه ضعف اصلی ما در حوزه قدرت اقتصادی است، گفت: هیچ کدام از موضوعات نظامی، علمی ، اعتقادی و سیاسی عرصه رقابت غرب با ما نیست چراکه در بخش فناوری نظامی، به اندازه ای پیشرفت کرده ایم که نه فقط در ایران بلکه در منطقه، با توازن سازی، از کشورمان دفاع کنیم و دشمنان بدون حضور ایران هیچ گونه توازن سازی را در منطقه نمی توانند انجام دهند.

وزیر کشور با اشاره به فعالیت جریان های انحرافی وهابیت و تکفیری علیه دنیای اسلام گفت: این امر موجب شناخت مردم ما از دنیای توسعه طلب و دنیای خشونت طلب سفاک شد و در خصوص اقتصاد، نسخه اصلی که رهبری تجویز کرده؛ راهبرد اقتصاد مقاومتی است و باید هر تلاشی که لازم است را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: گام های خوبی در این بخش برداشته شده و می توان گام های موثرتری نیز برداشت و باید بتوانیم بدون نفت در این کشور زندگی کنیم و این انرژی و سرمایه و ارزش افزوده آن را در داخل داشته باشیم.

به گفته رحمانی فضلی، اگر در حوزه نفت هم می توانستیم با تقویت پالایشگاه ها و پتروشیمی فعالیت های بیشتری انجام دهیم، تحریم نفتی ما موضوعیت نداشت البته ظرفیت های داخلی زیادی در کشور داریم و دولت با بهره گیری از ظرفیت بالای انسانی ، فضای اقتصادی و توسعه ای را افزایش می دهد و همین راهبرد، در همه استان ها حاکم است.

وی یادآور شد: ایران اسلامی در هیچ منطقه جغرافیایی ، فقر نیروهای انسانی و طبیعی را ندارد و باید کانون اصلی مقاومت اقتصادی در هر منطقه ایران داشته باشیم و گیلان با توجه به ظرفیت هایی که دارد، می تواند به عنوان معین دو استان دیگر باشد.

وی وحدت و انسجام را عامل توفیق و تداوم جمهوری اسلامی دانست و گفت: تاکنون با وجود حوزه های مختلف جغرافیایی، اقوام و نژادهای مختلف هیچگاه مبتلا به انشقاق ، اختلاف و درگیری نبوده ایم و این امر به سبب نعمت ولایت و وجود وحدت در اقوام ایران است.

وزیر کشور افزود: دشمنان می دانند با روش نظامی و فشار اقتصای نمی توانند مردم را تسلیم کنند و تلاششان برای این است که تنش های داخلی و اجتماعی را افزایش دهند و بر اساس برخی از موضوعات، حرکت عمومی ایجاد و شورش درست کنند که به هیچ عنوان، این امر امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در هیچ زمانی هنگام وقوع اعتراضات بیش از ۱۱۵ هزار نفر معترض بیشتر نبوده اند، گفت: این مسئله، امری عادی است که در همه کشورها امکان وقوع آن وجود دارد و باید با افزایش کارآمدی، موجب رضایتمندی مردم شویم.

رحمانی فضلی ادامه داد: در پنج ماه نخست امسال، ۳۸ درصد میزان اعتراضات و تجمعات ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و این آمار، البته به معنی رضایتمندی نیست بلکه تبعیت از رهبری و عرق ملی است و باید با عملکردهای بهتر در جامعه، موجبات رضایتمندی بین آحاد مردم را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: اگر ضعفی وجود داشته باشد، مقصر ما هستیم و باید به عنوان امین مردم و قوای سه گانه، شرایط را بهبود ببخشیم و یکی از مواردی که می تواند به عنوان مانور عظیم قدرت ملی دشمنان را ناامید کند، موضوع انتخابات است.

وزیر کشور در خاتمه سخنانش گفت: امسال باید انتخابات را با مشارکت حداکثری، در فضایی کاملا امن ، با آرامش و به صورت قانونی به گونه ای برگزار کنیم که دشمنان در تحلیل های خود بازنگری کنند و یقین داریم که انتخابات امن و قانونی، منجر به مشارکت حداکثری می شود و پیوند و اعتماد مجدد بین مردم و حاکمیت را تحکیم می کند.

در پایان این جلسه، ارسلان زارع به عنوان استاندار جدید گیلان معرفی شد.

منبع خبر : ایرنا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.